וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים נגד תוכניות הרישום בחוף אשקלון

רמי שני

9.8.2010 / 5:39

על פי תוכנית שאושרה, בשנה הבאה הורי התלמידים החילונים כבר לא יוכלו לבחור את בתי הספר אליהם ילכו הילדים. בשבוע שעבר הם עתרו לבית המשפט וטענו "זה לא חוקי"

קבוצת הורים מישובי המועצה האזורית חוף אשקלון עתרו בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בדרישה להקפיא את הליך ההתכנסות של מערכת החינוך, עליו החליטה מליאת המועצה. לטענתם, מטרת התהליך היא להביא לכך שכל התלמידים של בתי הספר היסודיים והתיכוניים במועצה, המאגדת 20 יישובים, והשייכים לחינוך הממלכתי, ילמדו בשני מוסדות חינוך בלבד. מדובר בבית הספר 'חופים' ובית הספר בכפר סילבר.

ההורים טוענים, שהדבר מונע מהם לרשום את ילדיהם לבתי ספר על פי רצונם, ושההחלטה התקבלה בהתאם לשיקולים הכלכליים של הקיבוצים באזור, שבית הספר 'חופים' משרת את ילדיהם. "עד עכשיו היינו יכולים לרשום את הילדים בבתי הספר, היכן שרצינו" אומר ציון ברדה ממושב גיאה, "ההחלטה יוצרת אפליה כי יש תלמידים שההורים יכולים לרשום היכן שהם רוצים ויש כאלה שהמועצה החליטה שהיא קובעת עבורם".

הילדים החילונים נשלחים לקיבוצים, בניגוד לדעת ההורים

בחודש מרץ 2008 המליצה ועדת החינוך של המועצה לבצע "התכנסות" של התלמידים הלומדים בבתי הספר ממלכתיים יסודיים וממלכתיים על יסודיים. לטענת ההורים נדחו טענותיהם בדבר העובדה שבתי הספר אליהם תתבצע ההתכנסות הם בתי ספר פרטיים. עוד הם טוענים, שההחלטה התקבלה על ידי המליאה, כאשר כמה מחבריה, פועלים בדרך של ניגוד עניינים ומתוך אינטרס לקידום בית הספר חופים שבבעלות עמותת שיקמה והקיבוצים הקשורים אליה.

על פי העתירה, שכתובו עורכי הדין עידית רז אל, קייסי זלטוניצקי וגלית רז-שחם, נימוקי "ההתכנסות" היו בטחוניים וכלכליים כאחד. מצד אחד, המועצה רצתה שהלימודים יתקיימו במסגרות ממוגנות, והמצד השני לצמצמם את ההוצאות על הסעות תלמידים. "יש לציין", נכתב בעתירה, "שישובים אחרים בתחום המועצה (למעט ניר ישראל, אשר המליאה הסכימה לשחרר מחובת ההתכנסות. ר.ש) שפנו באופן מוסדר לראש המועצה וביקשו להמשיך לשלוח את ילדיהם למוסדות חינוך, שבהם הם לומדים או נוהגים ללמוד, נתקלו בסירוב מוחלט ללא כל הסבר". בעתירה מצביעים ההורים על כך, שהחלטת ההתכנסות נוגדת את הנוהג והנורמה של בחירת הורים והוצאה לפועל של אוטונומיית ההורים בבחירה מבוקרת של בתי ספר ומוסדות חינוך לילדיהם. כמו כן הם קובעים, כי ההחלטה מנוגדת לחוק ומהווה אפליה בין התלמידים החילונים בגילאי בתי ספר התיכוניים, לחבריהם ברשויות אחרות".

עוד טוענים ההורים, ש"בתי הספר הקיבוציים, מאופיינים על ידי ראיה ונטייה פוליטית, תרבותית, חברתית וערכית, אשר אינה ממלכתית ואינה מקובלת על חלק מההורים. לדבריהם, בבתי הספר האלה מתקבלים גם תלמידים מחוץ למועצה ולכן הם אינם ייחודיים לחוף אשקלון. כמו כן, ההחלטה אינה חלה על הזרם הדתי כי למועצה אין חלופות חינוכיות להציע לתלמידים מהזרם הזה". העותרים גם טוענים שיושב ראש ועדת החינוך של המועצה, פעל מתוך ניגוד עניינים, בעת קבלת ההחלטה על ההתכנסות. לטענתם, תפקידו המקביל כחבר עמותת שקמה, המפעילה את בית הספר שקמה, לצד היותו יו"ר ועדת החינוך, יוצרים מצב של ניגוד עניינים, בעת קבלת ההחלטה. יריב קלרמן מסר בתגובה כי הוא התפטר מתפקידו כחבר הנהלה בקיבוץ יד מרדכי ביום בו התמנה להיות חבר מליאה במועצה, כבר בראשית 2008. בנוסף, הוא מכהן כנציג קיבוץ יד מרדכי בעמותת שקמה שניהלה את בי"ס שקמה , אך אינו בעל תפקיד או זכות הצבעה, אלא נציג הקיבוץ בלבד: "צר לי שאנשים אינטרסנטים מנסים לטרפד מהלך חשוב לחינוך ילדינו במקום להפנות כוחות לטובת הצלחת המהלך" הוא אמר, בתשובה לפניית וואלה! חדשות.

תגובות: ההורים מעלים טענות סרק

"אנחנו רוצים שראש המועצה, יאיר פרג'ון, יפתח את אזורי הרישום, כדי שנוכל לרשום את הילדים לבתי הספר כמו בעבר" קובל ברדא, "בתי הספר שאליו הם מכוונים הם כאמור פרטיים. אנחנו מעוניינים לרשום את הילדים לבתי ספר ציבוריים. ראש המועצה אמר שהוא מוכן, אבל בתנאי שאנחנו נשלם את כל העלויות הכרוכות בכך. כלומר דמי רישום, הסעות וכו'. זה לא מקובל עלינו". בעתירה מבקשים ההורים מבית המשפט להורות למועצה לבטל את ההחלטה על ההתכנסות ולאפשר להם לרשום את ילדיהם לבתי ספר שיבחרו, כפי שהיה בעבר. פרג'ון הגדיר את דרישת ההורים כחסרת משענת חוקית "אין זו הפעם הראשונה שטענות סרק על ניגוד עניינים, כביכול, מועלות על ידי אותם גורמים והן נדחות פעם אחר פעם" הוא אומר, "הטענות הללו משוללות כל יסוד. המועצה פועלת בהתאם לכללים ולהוראות החוק כפי שנקבעו על ידי משרד הפנים ומקבלת תמיכת המוסדות הממשלתיים במהלך אסטרטגי חשוב זה".

מהמועצה האזורית חוף אשקלון, נמסרה התגובה הבאה: 'עם גיבוש ההחלטה על התכנסות תלמידי חוף אשקלון למוסדות החינוך במועצה, ניתנה הצעה לכלל היישובים להכריז על עצמם כ'רשות חינוכית' האחראית על חינוך ילדיה. הכרזה שכזו מאפשרת מימון הסעות התלמידים לבי"ס אחד בלבד , על פי בחירת היישוב. מספר יישובים במועצה התעניינו ודנו באפשרות, אולם רק מושב ניר ישראל גם חתם הסכם עם המועצה. אין ממש בטענות על אפליה. יתרה מזו, לתלמידי חוף אשקלון ניתנה פריבילגיה בעצם הבחירה בין שני בתי ספר מעולים בתחום המועצה- שקמה וכפר סילבר, אפשרות שאינה קיימת במועצות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully