וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין חשמל: בתי החולים בעזה במצב חירום

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.8.2010 / 20:22

אתמול הפסיקה תחנת הכוח היחידה ברצועה את פעולתה, והיום הכריזו בתי החולים בעזה על מצב חירום. "אנחנו מסתמכים על גנרטורים. אם יפסיקו אפילו לחמש דקות, עשרות עלולים למות"

בתי החולים ברצועת עזה הכריזו על מצב חירום בגלל הפסקת פעולתה של תחנת הכוח היחידה ברצועה, שהושבתה בשל מחסור בדלק. מנכ"ל שירותי החירום ברצועה, ד"ר מועאוויה חסנין, הזהיר היום (ראשון) מפני אסון הומניטרי שעלול להיווצר. "מי שעומד בפני הסכנה הגדולה ביותר הם מחלקות הילדים בבתי החולים, מחלקות הלידה וחדרי הדיאליזה", אמר.

"בתי החולים ברצועת עזה מסתמכים על גנרטורים שזקוקים לתחזוקה. אם פעילותם מפסיקה אפילו לחמש דקות, הדבר עלול לגרום למותם של עשרות חולים", אמר חסנין. לדבריו, מאז החלו הפסקות החשמל הרבות בעזה, מטפלים בתי החולים ברצועה בעשרות חולים שהשתמשו במכונות הנשמה. "המכשירים לא עובדים יותר בבתים בשל הפסקות החשמל", הסביר.

תחנת הכוח ברצועת עזה מספקת כעשרים אחוזים מצריכת החשמל לרצועה. בהודעה שפרסמה, הזהירה תחנת הכוח מפני הסכנה הטמונה בהפסקת זרם החשמל ברצועת עזה והודיעה כי הדבר עלול להוביל להפסקת כל השירותים ההומניטאריים ברצועה ולפגיעה באזרחים. "הפסקת זרם החשמל מסוכן כפליים לאור החום הכבד השורר ברצועה ולקראת חודש הרמדאן המתחיל השבוע ומחייב תוספת של אנרגיה במקום הפחתה", נמסר. החברה קראה לכל הגורמים הנוגעים בדבר לפעול לפתרון המשבר ולספק דלק לתחנת הכוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully