וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה סיכלה הכרזת אתר מורשת עולמי בצפון?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.8.2010 / 18:40

סוכנות הידיעות הסורית דיווחה כי דמשק סיכלה את החלטת אונסק"ו להכריז על שער הבוץ העתיק סמוך לקיבוץ דן כאתר מורשת עולמי. הסיבה: הסורים טוענים שהשטח כבוש ושייך להם

האם מחלוקות פוליטיות מנעו הכרזה על אתר תל דן סמוך לקיבוץ דן שבצפון כאתר מורשת עולמי? סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" דיווחה היום (ראשון) כי דמשק הצליחה לסכל את ההחלטה של ועדת אתרי המורשת העולמיים של אונסק"ו להכריז על שער הבוץ העתיק בתל דן כאתר מורשת עולמי. סוריה מתנגדת להכרה באתר כישראלי וטוענת כי מדובר בשטח כבוש.

בימים האחרונים קיימו חברי ועדת אתרי המורשת העולמיים דיונים אינטנסיביים על אתרים ברחבי העולם המועמדים לזכות בתואר היוקרתי. בנוסף לחברי הוועדה, הבאים מ-21 מדינות, השתתפו בדיונים גם אנשי מקצוע ומומחים לאתרי מורשת.

אף שמדובר כבר בניסיון השלישי של ישראל להכליל את תל דן כאתר מורשת, על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הסורית, הצליחו חברי המשלחת הסורית לשכנע את הוועדה לדחות את ההצבעה למועד בלתי ידוע "וזאת לאחר שחברי הוועדה שוכנעו שמדובר במקום כבוש".

אתר שהוכרז כ"אתר מורשת עולמי" על ידי אונסק"ו הוא אתר שראוי לשימור הזוכה ליוקרה ולמענקים כלכליים מכספי הקרן למורשת העולמית. אתרי מורשת עולמיים שקיימים כיום בישראל כוללים, בין היתר, את העיר העתיקה בירושלים, העיר הלבנה של תל אביב, דרך הבשמים, מצדה והעיר העתיקה בעכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully