וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיץ קטלני: 28 ילדים נהרגו בתאונות שונות

גיל סימה

8.8.2010 / 19:00

28 ילדים ובני נוער נהרגו בחודשי הקיץ בתאונות מסוגים שונים, על פי נתוני המועצה לשלום הילד. מנכ"ל המועצה, יצחק קדמן: "זה מסתמן כקיץ הרע ביותר. אני קורא להורים לפקוח עין"

28 ילדים ישראלים נהרגו בחודשי הקיץ בתאונות מסוגים שונים, לעומת 16 ילדים בתקופה המקבילה אשתקד - כך עולה מנתוני המועצה לשלום הילד שפורסמו היום (ראשון). על פי הנתונים, סיבת המוות השכיחה ביותר היא תאונות דרכים, ואחריה תאונות מטוס, חניקה וטביעה. על פי הנתונים, מדובר בקיץ הקטלני ביותר מזה שנים.

מהנתונים עולה כי 14 ילדים ובני נוער נהרגו בתאונות דרכים. ושישה מהם טבעו למוות. עוד עולה מהנתונים כי ב-16 מקרים מתוך 28 שדווחו, היו מעורבים בני נוער בשכבת הגיל הבוגרת יותר (13-18).

"אולי זה החום הנוראי של הקיץ אבל זו השנה הקשה ביותר שידענו במקרים של מוות ילדים ובני נוער", אמר לוואלה! חדשות ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד. "חודשי הקיץ והחופש הגדול ידועים עבורנו כתקופה מועדת לפורענות", אמר קדמן, "לילדים אין מסגרות ויש תחושה של התפרקות".

לאור נתוני העבר פרסמו קדמן ואנשי המועצה הנחיות להורים בנוגע לסכנות המאפיינות את תקופת הקיץ. "אני לא יודע מה קרה השנה ואני מסתכל על שלושת השבועות שנותרו לסוף החופש אבל השנה מסתמנת כשנה הרעה ביותר", הוא אומר.

"לפתוח מסגרות לילדים"

רצח שלושת ילדי משפחת בן דרור מצטרף לרשימה השחורה, כשלטענת ד"ר קדמן הקיץ משמש לעתים זרז לביצוע המעשה האכזרי. לדבריו, "המחקרים מאששים זאת, וגם הנתונים מראים כי מרבית מקרי הרצח היו בקיץ. האקלים החם גורם לפעמים ללחץ, ואם אנחנו מדברים על אדם אשר יש לו את כל המטענים לעשות את המעשה, יום חם במיוחד יכול להיות הקש שישבור אותו ויגרום לו לרצוח".

כמו כן, עובדת רווחה באחת מהרשויות המקומיות באזור המרכז הוסיפה כי במהלך חודשי הקיץ מקבלים שירותי הרווחה דיווחים רבים יותר המתייחסים לאלימות בתוך המשפחה: "אם בכל המשק הפעילות בחודשים האלה יורדת, אצלנו היא דווקא עולה".

לטענתו של מנכ"ל המועצה, אחת הסיבות העיקריות לריבוי מקרי המוות במהלך חודשי הקיץ היא העדר המסגרות לילדים: "אני קורא לרשויות: תמצאו ותפתחו מסגרות פנאי לילדים, בואו נעצור את המספרים הנוראיים. בנוסף, החלטנו לא לחכות, ולהפנות קריאה מכוונת כלפי כל הגורמים, ובעיקר כלפי ההורים, המוכרחים לפקוח עין ולמצוא לילדיהם מסגרות חלופיות על מה שקיים במהלך כל השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully