וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה: "הצפון לכד סירת דיג שלנו"

טליה שחר

8.8.2010 / 16:37

קוריאה הדרומית מאשימה את שכנתה מצפון בתפיסת סירת דיג סמוך לחופי חצי האי הקוריאני. המתיחות בין המדינות נמצאת בשיא על רקע טענות שהצפון הטביע ספינת קרב דרום קוריאנית

צפון קוריאה לכדה סירת דייג של שכנתה מדרום, ששטה ככל הנראה אל תוך שטח המים הכלכליים שלה. כך טען היום (ראשון) משמר החופים של קוריאה הדרומית. המתיחות בין שתי המדינות שוב גברה בימים האחרונים בעקבות תמרון ימי שערך הדרום.

"גילינו שסירת דיג שלנו מוחזקת בידי גורמים של קוריאה הצפונית באזור הנחשב למים הכלכליים של קוריאה הצפונית בצפון הים המזרחי", כך נמסר בהודעה. "ממשלת קוריאה הדרומית, בהתאם לחוקים בינלאומיים, רוצה פתרון מהיר לעניין ולהשבתם הבטוחה של כלי השייט וצוותו".

על סיפון הסירה "דאייסונג" ארבעה דרום קוריאנים ושלושה סינים. על פי הדיווחים, הסירה נעצרה ונגררה לנמל סונג'ין שבצפון קוריאה. עד כה פיונגיאנג לא הגיבה לטענות.

מעצר הסירה מגיע בזמן שחיל הים של קוריאה הדרומית עורך תמרון ימי גדול שעורר את כעס הצפון וגרר איומים לתגובה נגדית. בתרגיל משתתפים 4,500 חיילים, 29 כלי שיט, ו-50 מטוסי קרב. הוא אחד בסדרה של תמרונים מתוכננים, חלקם בשיתוף עם ארצות הברית, כמפגן כוח מול הצפון.

ההסלמה ביחסי המדינות השכנות החלה לאחר שסיאול האשימה את פיונגיאנג בהטבעת אניית קרב, שגרמה למותם של 46 מלחים. הצפון הכחיש את מעורבותו, למרות חקירה בינלאומית בה הוצג לראווה שריד הטיל ששימש להטבעת הספינה, שזוהה ככל הנראה כצפון קוריאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully