וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"60% ממקרי נפילות ילדים - בבית, בעונת הקיץ"

אריאל נוי

7.8.2010 / 22:45

פעוט בן שלוש נפצע באורח קשה לאחר שנפל ממיטת קומתיים בירושלים. מקרי נפילות ילדים מאפיינים את חודשי הקיץ - כך תוכלו למנוע את המקרה הבא

פעוט בן 3 נפצע בשבת באורח קשה לאחר שנפל ממיטת קומתיים בשכונת הר ציון בירושלים. צוות מד"א ירושלים שהגיע למקום טיפל בו ופינה אותו לבית החולים הדסה עין כרם בעיר. הפעוט, שנפגע בראשו, פונה לבית החולים כשהוא מחוסר הכרה ומונשם. במקרה אחר נפצע צעיר בן 23 מהכפר מרר נפצע באורח בינוני עד קשה, לאחר שנפל מסולם בביתו. הוא פונה על ידי צוות מד"א ירדן לבית החולים רמב"ם בחיפה.

שני המקרים האחרונים הללו אינן מקריים. מומחים טוענים כי למעלה מ- 60% ממקרי הנפילות מתרחשים בבתים פרטיים ורובם קורים בעונת הקיץ והחופשות מבתי הספר. נפילות הינן סיבה שכיחה לביקורים בחדר מיון ואשפוזים של ילדים בבתי חולים. על פי הנתונים, נהרגים בישראל מדי שנה כ- 150 ילדים בעקבות תאונות וכ- 180 אלף ילדים מגיעים ליחידה לרפואה דחופה עקב תאונה. עוד עולה מן הנתונים כי כ- 44% מהתאונות הביתיות נגרמות עקב נפילה.

ד"ר ישראל עמירב, אחראי בטיחות ילדים במרכז הרפואי זיו אומר, כי למעלה מ- 60% ממקרי הנפילות מתרחשים בבתים פרטיים ורובם קורים בעונת הקיץ והחופשות. ב- 40% מהמקרים ישנה חבלת ראש, ב- 34% ישנן חבלות בעצמות ובשרירים, 12% נפגעים בבטן, 8% בעצמות הפנים ו- 6% בשלד. ב- 43% מהמקרים של חבלות ראש יש צורך בהתערבות כירורגית, והתערבות כזו נדרשת ב- 60% מחבלות הפנים.

"מקרי המוות למזלנו מעטים וקורים בגבהים של למעלה מ- 15 מטר. למניעת נפילות יש צורך בקמפיין תקשורתי מתאים, בהעלאת המודעות הציבורית, בפרט של ההורים, על מנת להגביר את השגחה בעת החופשה. כמו כן, יש צורך בהתערבויות חקיקה ותקנים בכדי להבטיח בטיחות של חלונות, מעקות וסגירת מרפסות", אמר ד"ר עמירב.

ד"ר עמירב הסביר כיצד ניתן למנוע תאונות ביתיות בקרב ילדים ועוללים. לדבריו, יש לשים לב שהתינוק או הילד אינם יכולים לטפס על רהיטים מהם הם עלולים ליפול. כמו כן, ילד צריך להיות תחת השגחת מבוגר, בין אם זה הורה, מורה או שכן. לרוב, ילדים מתחת לגיל 13 אינם בוגרים דיים בכדי לשמור על אחיהם הקטנים. ד"ר עמירב מציע לדבר עם הילדים על הסכנות העשויות לגרום לתאונות ביתיות ולהסביר להם כיצד ניתן למנוע אותן. בנוסף, הוא מציע להצמיד את חוטי החשמל בבית אל הקירות בכדי למנוע מעידה ולבחון שהחוטים אינם פגועים.

דרכים נוספות למניעת תאונות ביתיות הן איחסון חומרים העלולים לגרום להרעלה, כגון תרופות וחומרי ניקוי, הרחק מהישג ידיהם של ילדים ותינוקות, עדיף תחת מנעול ומפתח. כמו כן, יש לכסות פינות חדות של רהיטים העלולים לגרום לחבלה, להתקין כיסויי פלסטיק לשקעים חשמליים, לאחסן כלים שבירים הרחק מידם של ילדים ולדאוג כי הם ניצבים במקום גבוה ויציב. בנוסף, יש לאחסן שקיות פלסטיק בתוך שקית בד, הרחק מהישג ידם של ילדים.

ד"ר עמירב מציע לבחון את הבית "בעיני ילד" וכך לזהות את הסכנות העלולות לפגוע בו, כגון קצוות רהיטים חדים, שקעי חשמל חשופים וכדומה ולמנוע אותן בהתאם לסכנה, על ידי התקנת פתרונות, כמו כיסויים לשקעים ולפינות החדות לדוגמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully