וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס לא ממצמץ: "ישראל שיגרה הרקטות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.8.2010 / 19:07

חמאס מאשים את ישראל בשיגור הרקטות לעבר אילת ועקבה בתחילת השבוע. חבר הלשכה המדינית של חמאס אמר בדמשק כי ייתכן שישראל שיגרה הרקטות כדי למצוא תירוץ לתקוף שוב בעזה

חמאס מאשים את ישראל בשיגור הרקטות לעבר אילת ועקבה בתחילת השבוע. חבר הלשכה המדינית של חמאס, סאמי חאטר, אמר היום (שבת) במסיבת עיתונאים בדמשק כי ייתכן שישראל עצמה שיגרה את הרקטות כדי למצוא תירוץ לתקוף שוב את הפלסטינים.

"העובדה שישראל האשימה מיידית את חמאס מעידה כי היא מנסה למצוא אמתלה לתקוף שוב את עזה. אסור לנו לתת לישראל תירוצים לתקוף. חמאס אינו מעוניין בשיגור רקטות בשלב זה כדי לא להעניק אמתלות לישראל לתקוף", אמר.

הבוקר העביר ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל מסר לממשלת ירדן, שבו התריע מפני ניסיון ישראלי-מצרי לנצל את ירי הרקטות לעבר העיר עקבה כדי להצדיק מתקפה צבאית ישראלית חדשה על רצועת עזה וכדי שמצרים תפעיל לחץ על חמאס שיחתום על מסמך הפיוס עם פתח – כך דיווח העיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון.

על פי הדיווח, המסר הועבר לממשלת ירדן באמצעות אישים פוליטיים ירדניים בכירים וזאת משום שלא מתקיים שום קשר בין חמאס לירדן הרשמית. משעל הבהיר לממשלת ירדן עוד כי לארגונו "אין שום קשר" לירי הרקטות לעבר עקבה והוסיף כי ארגונו דבק באסטרטגיה שלו לפיה הוא שולל כל פעילות צבאית או ביטחונית בירדן. עוד הוסיף משעל כי ארגונו קיים חקירה וגילה כי לפעילי חמאס בעזה אין קשר לירי וכי ארגונו חושש מכך שמדובר במזימה ישראלית מתוכננת.

מצרים דווקא סבורה שחמאס אחראי לשיגורים, והיא העלתה את רמת הכוננות בחצי האי סיני לרמה מקסימלית. כלי תקשורת במצרים דיווחו (חמישי) כי כוחות הביטחון במדינה שיגרו לאזור דרום סיני צוות ביטחוני רם-דרג כדי לחפש אחר רמזים שיחשפו האם חברי החולייה הפלסטינית החשודה במעשה מתחבאים בסיני והאם גורמים מצריים שיתפו עמם פעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully