וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומס החום: רוכב אופניים התמוטט בבקעה ומת

אופק עיני, אריאל נוי וקובי מנדל

7.8.2010 / 19:32

רוכב האופניים, תייר בן 60 מאוסטריה, התמוטט במהלך רכיבה בחום הכבד בכביש 90 בבקעה. הוא פונה במצב קשה לביה"ח רמב"ם בחיפה ומת מאוחר יותר. ממחר צפויה הקלה בעומס החום

גל החום הכבד גרם לאבידות בנפש. רוכב אופניים בן 60 התמוטט בצהריים (שבת) בכביש 90 בבקעה סמוך לאזור ברוש. צוותי מד"א פינו אותו במצב קשה באמצעות מסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, כשהוא מחוסר הכרה ומונשם. לאחר מספר שעות מת בבית החולים. מדובר ככל הנראה בתייר מאוסטריה.

עומס החום הקיצוני שמלווה אותנו כבר כשבוע נמצא כעת לקראת סיום, אולם היום הוא היכה במלוא עוזו. עומס כבד עד קיצוני שרר היום בכל חלקי הארץ והטמפרטורות שנרשמו גבוהות מהממוצע לעונה.

בירושלים נמדדו 37 מעלות, בתל אביב נמדדו 32 מעלות בלבד אך עם 75% לחות, שגורמים לעומס החום להרגיש לכשל 40 מעלות , בחיפה 34, בהרי הצפון 35, בכנרת 36 מעלות ובאילת 43. הטמפרטורה המקסימלית נמדדה בגילגל באזור בקעת הירדן עם 44 מעלות. עומסי חום קיצוניים נמדדו בעמקים, בשפלה, בבקעה, בערבה ובאילת. עומסי חום כבדים נמדדו במישור החוף ובצפון הנגב.

נקודת האור היחידה היום הייתה דווקא לתושבים בבירת הנגב, באר שבע. בעיר החלו ירידות משמעותיות של הטמפרטורות לעומת אתמול. זאת כיוון שהרוחות בצפון הנגב הפכו צפון מערביות וקרירות יותר, מה שהוביל הטמפרטורות צונחות. בשל כך, נמדדו היום בבאר שבע 36 מעלות. זאת, לעומת 41 מעלות שנמדדו אתמול.

והבשורות הטובות: מחר תחול ירידה משמעותית בטמפרטורות. הטמפרטורות יירדו בכל הארץ בכ-3 עד 5 מעלות. כמו כן צפויה הקלה בעומס החום במישור החוף. בשירות המטאורולוגי הבהירו כי מחר לא צפוי עומס חום כבד או קיצוני במישור החוף או בהרים. עוד סיפרו כי ביום שני צפויה התקררות נוספת.

"הקפידו לשתות מים"

השרב הכבד שפוקד את ישראל בימים האחרונים הביא לעלייה של כ-40% במספר קריאות החירום למגן דוד אדום. מרבית צוותי החירום נדרשים לטפל בהתעלפויות, במכות חום ובמקרי התייבשות. במד"א מזהירים, שהשרב הכבד עלול לסכן חיי אדם, תינוקות, ילדים וקשישים. לפיכך, מומלץ לאזרחים לשתות כמויות מספיקות של נוזלים, מעבר לתחושת הצימאון, ולהקפיד על מנוחה במקום מוצל וקריר.

דובר מד"א זכי הלר אמר לוואלה! חדשות כי בארגון " קוראים לציבור להקפיד על שתייה מרובה, לפחות ליטר וחצי ביום, רצוי מים. יש להימנע ככל האפשר משהייה בחוץ בשעות החום ועדיף לשהות במקומות ממוזגים". עוד מציינים במד"א כי על קשישים וילדים להקפיד ולהימנע מפעילות ספורטיבית במשך היום. "אנחנו מזכירים לנהגים לא להשאיר ילדים ברכב, גם לא עם חלונות פתוחים. חום הרכב עם חלונות יכול להגיע ל 80 מעלות", אמר הלר.

במד"א ערוכים לטפל בכל המקרים, כולל טיפול במטיילים הסובלים מהתייבשות באמצעות כלי הרכב החדישים שנרכשו באחרונה, ביניהם רכבי שטח. "לטיפול במטיילים יש לנו ג'יפ למסלולי טיול קשים במיוחד", סיפר הלר. "עד היום מד"א טיפל וסייע גם באמצעות רכבי ארבע על ארבע והג'יפ המבצעי".

עוד אומרים במד"א כי אם מופיעים סימני התייבשות, יש להפסיק כל פעילות גופנית ולשהות במקום מוצל וקריר ולהרבות בשתייה אף מעבר לתחושת הצימאון. אם מופיעים סימני פגיעת חום, יש להזעיק את מד"א. עד להגעת נציגים של הארגון יש לפתוח בקירור מידי של הנפגע, הפשטה מבגדיו והתזת מים על הגוף. יש לשים לב במיוחד למצבם של תינוקות, ילדים, קשישים ומוגבלים.

(עדכון ראשון - 13:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully