וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מנצלת הירי על עקבה להצדקת מתקפה בעזה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.8.2010 / 10:12

עיתון "אל קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון דיווח כי ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל התריע בפני ממשלת ירדן מניסיון ישראלי-מצרי לנצל הירי לעבר עקבה כדי להצדיק מתקפה ישראלית על עזה

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל שיגר דרך מספר מתווכים מסר בעל פה לממשלת ירדן, שבו התריע מפני ניסיון ישראלי-מצרי לנצל את ירי הרקטות לעבר העיר עקבה כדי להצדיק מתקפה צבאית ישראלית חדשה על רצועת עזה וכדי שמצרים תפעיל לחץ על חמאס שיחתום על מסמך הפיוס עם פתח – כך דיווח הבוקר (שבת) העיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון.

על פי הדיווח, המסר הועבר לממשלת ירדן באמצעות אישים פוליטיים ירדניים בכירים וזאת משום שלא מתקיים שום קשר בין חמאס לירדן הרשמית. משעל הבהיר לממשלת ירדן עוד כי לארגונו "אין שום קשר" לירי הרקטות לעבר עקבה והוסיף כי ארגונו דבק באסטרטגיה שלו לפיה הוא שולל כל פעילות צבאית או ביטחונית בירדן.

עוד הוסיף משעל כי ארגונו קיים חקירה וגילה כי לפעילי חמאס בעזה אין קשר לירי וכי ארגונו חושש מכך שמדובר במזימה ישראלית מתוכננת. הוא חזר והבהיר כי ארגונו לוקח ברצינות את ההאשמות המצריות ואף מנהל חקירה ביחד עם יתר הפלגים החמושים הפועלים בעזה. "ירדן יכולה להיות בטוחה במאה אחוז שלחמאס אין שום קשר לירי ושחמאס לא שינה ולו במעט את המשוואה ביחס לירדן. אינטרסנטים פוליטיים עומדים מאחורי ההאשמות המצריות והישראליות".

חמאס הכחיש קשר לירי

ביום שני נפלו שתי רקטות בשטח חקלאי באילת, שתיים בים האדום, ועוד שתי רקטות התפוצצו בשטח ירדן, סמוך למלון בעקבה. כתוצאה מפיצוץ הרקטה בירדן נהרג אדם אחד ועוד שלושה נפצעו באורח קל. לפי ההערכות בישראל, הרקטות שוגרו מסיני.

מקור ביטחוני מצרי אישר השבוע כי הירי לעבר אילת ועקבה בוצע ממצרים. "פלגים פלסטינים מהרצועה הם אלו שירו מחצי-האי סיני את הרקטות לעבר אילת ועקבה", צוטט הגורם ברשת הטלוויזיה "אל-ערביה". המקור הוסיף כי "מצרים לא תקבל בשום פנים ואופן אף אחד שינצל את שטחה על מנת לפגוע באינטרס המצרי", ורמז על זהות מבצעי הירי.

כמו כן, חמאס הודיע מוקדם יותר השבוע כי אין לו שום קשר לירי. "אין לנו שום קשר לירי הטילים. אנחנו לא מעוניינים לגרור את עמנו למלחמה", אמר בכיר הארגון סלאח ברדוויל. "ישראל יודעת שלא ירינו את הרקטות. הטילים לא נורו מעזה ואיננו רוצים מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully