וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח פלסטיני: ישראלים נפגשו בחשאי עם בכיר חמאס

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.8.2010 / 9:54

עיתון "א-שרק אל-אווסט" דיווח כי בכיר חמאס בגדה המערבית, עומאר עבד א-ראזק, נפגש בחשאי עם נציגים ישראלים רשמיים בנתניה. לפי הערכות, הבכיר הוזהר מהשלכות חטיפת ישראלים ומה שעלול לקרות למנהיגי חמאס בעזה כתוצאה מכך

השבוע נערכה פגישה חשאית בין בכיר חמאס בגדה המערבית, עומאר עבד א-ראזק, לבין נציגים ישראלים רשמיים – כך דיווח הבוקר (שבת) העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. העיתון דיווח כי עבד א-ראזק, שכיהן כשר האוצר בממשלתו הראשונה של ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה, הובא בחשאי ביום שלישי במכונית משכם אל נתניה, שם התקיימה הפגישה.

בדיווח לא נמסר על מה דנו הצדדים ומי הם הנציגים הישראלים שהשתתפו בפגישה, אולם מספר מקורות העריכו כי הפגישה עסקה בהוראה של הנהגת חמאס בדמשק לפעילי השטח לחטוף מתנחלים כדי לשחררם בעסקאות חילופי שבויים עתידיות. "מטרת הפגישה הייתה להזהיר את עבד א-ראזק מפני ההשלכות של חטיפות כאלה ומפני מה שיכול לקרות למנהיגי חמאס בגדה", הוסיפו המקורות.

על פי הדיווח, בתום הפגישה הוחזר עבד א-ראזק במכונית עם לוחית זיהוי ישראלית אל רמאללה, שם נועד עם סגנו של הניה לשעבר נאסר א-דין א-שאער ועדכן אותו בפרטי הפגישה. עבד א-ראזק עצמו הכחיש בשיחה עם העיתון מכל וכל את הדיווח ואמר כי הוא משולל כל יסוד: "אנחנו הרי מנועים מלהגיע לשטחי ישראל. ואני הרי שוחררתי מהכלא הישראלי לפני שנה. לא הייתה שום פגישה ולא היה שום מגעים עם ישראל. הרי אנחנו מסרבים לדבר אפילו עם העיתונאים הישראלים".

עומאר עבד א-ראזק כיהן כשר האוצר בממשלתו הראשונה של איסמעיל הניה, בשנת 2006. בעת תפקידו נעצר עבד א-ראזק ביחד עם עשרות שרים וחברי פרלמנט מטעם חמאס, וזאת בתגובה לחטיפתו של החייל גלעד שליט ביוני 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully