וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אייל ארד יעץ לגלנט כיצד להתמנות לרמטכ"ל"

מסמך ממשרדו של יועץ התקשורת אייל ארד הממליץ לאלוף גלנט לסכסך בין הרמטכ"ל לשר הביטחון נחשף בערוץ 2. גורמים בסביבתו של גלנט: "אם המסמך מזוייף - מישהו ילך לכלא"

הקרב על תפקיד הרמטכ"ל נכנס להילוך גבוה: ערוץ 2 דיווח אמש (שישי), כי יועץ התקשורת אייל ארד מייעץ לאלוף פיקוד הדרום יואב גלנט כיצד עליו לפעול על מנת להתמנות לתפקיד הרמטכ"ל. במסמך הנושא את הלוגו של משרדו של ארד, מופיעה המלצה לגלנט לסכסך בין שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל גבי אשכנזי, וכן להציג את אשכנזי כ"נעלב סדרתי". משרדו של אייל ארד הכחיש קשר למסמך המדובר.

גורמים בסביבתו של גלנט הגיבו לפרסום ואמרו לוואלה! חדשות: "לא קשה לזהות את טביעות האצבע על הפרסום, וברור לחלוטין מי הבכיר בצה"ל שמעוניין בכך. במידה והמסמך יתברר כלא אמין, 'מבושל' או מזויף, מישהו יצטרך ללכת פה לכלא, ויש לפתוח בחקירה פלילית כנגד מי שעשה זאת. ברור לחלוטין כי הסתיים השלב הג'נטלמני במאבק על תפקיד הרמטכ"ל".

בשיחות סגורות אמר אמש גלנט דברים ברוח דומה. לטענתו, ברור כי המסמך מזויף וכי מנסים לפגוע בו, ולא מדובר בפעם הראשונה שדבר כזה קורה. גם בעבר ניסו לקשור בין גלנט לאייל ארד ואף להפיץ שמועות כאילו הוא חבר בפורום החווה (חוג מקורביו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון). הגורמים בסביבת גלנט הוסיפו, כי גורמים בצה"ל מוכנים לפגוע באלוף רב-זכויות, אפילו במחיר עבירה פלילית.

"המסמך לא ישפיע על הליך הבחירה"

מקורבי ברק דחו את האפשרות שפרסום המסמך ישפיע על הליך בחירת הרמטכ"ל. בשיחה לוואלה! חדשות, אמרו מקורבי שר הביטחון, כי גם אם מה שמתואר במסמך קרה, אין זה משפיע כלל על שר הביטחון: "המחשבה שדבר כזה, או מסמך כזה, מזויף או אמיתי, יכול להשפיע על החלטת שר הביטחון על הרמטכ"ל הבא, היא דבר הזוי. מדובר בהליך מקצועי, שאין למסמך שכזה או לדברים דומים אליו, בין אם הם מקוריים או מזויפים, איזושהי השפעה עליו".

אתמול נפגש שר הביטחון עם גלנט וכן עם אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט במסגרת ראיונות שהוא עורך עם המועמדים להחלפת הרמטכ"ל. אתמול נועד ברק עם אלוף פיקוד המרכז אבי מזרחי. חוץ מהשלושה, מועמדים להחליף את אשכנזי סגן הרמטכ"ל, האלוף בני גנץ, ונספח צה"ל בוושינגטון - האלוף גדי שמני.

לפני כחודש קיבל הקרב על הרמטכ"לות תפנית, כאשר דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו מתכוון להאריך את כהונת ראש המוסד מאיר דגן, ושהמועמד להחליפו הוא גלנט. אולם, גלנט הוא עדיין אחד המועמדים המובילים לתפקיד הרמטכ"ל.

עדכון ראשון: 20:09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully