וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לפינוי שייח' ג'ראח: מאות הפגינו בת"א

אורי ערן

6.8.2010 / 14:07

מאות בני אדם הפגינו ב-12 מוקדים ברחבי הארץ לציון שנה לפינוי שלוש משפחות ערביות משכונת שייח' ג'ראח בירושלים. בין המפגינים הסופר דוד גרוסמן והכוריאוגרף אוהד נהרין

מאות בני אדם הפגינו היום (שישי) במספר מוקדים ברחבי הארץ לציון יום השנה לפינוי המשפחות הערביות משכונת שייח' ג'ראח ותחילת המאבק בהחלטה. המפגינים צעדו ב-12 מוקדים ברחבי הארץ ביניהם בתל אביב, באר שבע, חיפה ונתניה ולאחר מכן הגיעו באוטובוסים להפגין בשכונת שייח' ג'ראח שבמזרח ירושלים במתחם המשפחות היהודיות שהוכנסו למקום לאחר שפונו משם המשפחות הערביות.

המפגינים צעדו וצעקו בין היתר: "אין קדושה בעיר כבושה". תמי זנדברג, חברת מועצת עיריית תל אביב שלקחה חלק בהפגנות אמרה לוואלה! חדשות כי "השבוע מצויין יום השנה לפינוי המשפחות בשייח' ג'ראח. זהו מאבק פוליטי יוצא דופן מבחינת משך הזמן שלו. הוא מתנהל כנגד כל הסיכויים: מחד נגד החלטת בית המשפט ומנגד אנו פועלים בסיטואציה פוליטית קשה. לא היה קל לגייס את התל אביבים להפגנה הזו, אבל ההיענות בהחלט מרשימה. יש פה אנשים שלא רואים כל יום בהפגנות של השמאל. יש פה משפחות עם ילדים ואנשים בכל הגילאים".

זנדברג הוסיפה כי "המאבק צובר תאוצה בגלל שמנסים לחבר בין העניין החברתי לנושאים של מצוקת הדיור גם בקרב הציבור היהודי. הטענה היא שיש קשר בין העוול שנעשה פה בשם הזכויות הפוליטיות וההיסטוריות, לבין העוולות החברתיות שנעשות בארץ".

בהפגנות השתתפו גם אישי ציבור רבים ביניהם יו"ר מרצ חיים אורון, ח"כ דב חנין (חד"ש), ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) והכוריאוגרף אוהד נהרין שהשתתפו בהפגנה בתל אביב. בהפגנה שנערכה בוואדי ערה השתתף גם יו"ר בל"ד ח"כ ג'מאל זחלקה. בהפגנה שנערכה בירושלים השתתפו גם הסופר דוד גרוסמן והפרופסור זאב שטרנהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully