וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ראש השב"כ ביקר במצרים עקב הירי לאילת

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.8.2010 / 10:09

עיתון ערבי דיווח, כי יובל דיסקין דן עם בכירים במצרים בשיגור רקטות הגראד לעבר אילת ועקבה. לפי הדיווח, גורמי ביטחון מצריים מנסים לאתר שתי משאיות שנעשה בהן שימוש כדי לירות את הרקטות מסיני

ראש השב"כ יובל דיסקין ביקר אתמול בקהיר ודן עם בכירים במערכת הביטחון המצרית ברקטות שנורו בתחילת השבוע לעבר אילת ועקבה. כך דיווח הבוקר (שישי) העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. על פי הדיווח, פגישותיו של דיסקין עם הבכירים המצרים התקיימו בסמוך לשדה התעופה בקהיר. בעיתון אף נרמז, כי ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן השתתף בחלקן.

על פי המקורות שמצטט העיתון, הבכירים המצרים ניסו לשכנע את דיסקין שהירי לעבר אילת ועקבה לא בוצע משטח מצרים, אך ראש השב"כ אמר להם כי ייתכן שהירי בוצע ממספר מקומות, כשאחד מהם היה כנראה סיני. על פי הדיווח, הבכירים המצרים דחו את הדברים על הסף.

על אף ההכחשות, העיתון דיווח במקביל מפי גורמי ביטחון בדרום סיני כי כוחות הביטחון המצריים מנסים לאתר שתי משאיות שעל פי המידע שהגיע לידיהם, נעשה בהן שימוש כדי לירות את הרקטות לעבר אילת ועקבה. לדברי המקורות, זוהי כנראה הסיבה שלא נמצאו בסיני משגרים.

גורמי ביטחון מצרים סיפרו עוד כי כוחות הביטחון הגבירו את הנוכחות שלהם בסיני, ובעיקר בעיר טאבה. בנוסף הוצבו מחסומים באזור דרום סיני כדי לנסות ולאתר חשודים בירי. "אנחנו ממשיכים לסרוק את האזור כדי למצוא ראיות למקום שממנו נורו הרקטות", הוסיפו. עוד דיווחו כי משלחת ביטחונית ישראלית הגיעה שלשום לטאבה כדי לדון בתיאום הביטחוני עם המצרים במציאת היורים.

מהשב"כ נמסר בתגובה לדיווח, כי הארגון מסרב להגיב בנוגע ללוח הזמנים של ראש השירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully