וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משולש ברמודה של שלטון החוק

זהבה גלאון

6.8.2010 / 7:50

למי מותר להיכנס למערת המכפלה?

"מצטער, אתם לא יכולים להיכנס", כך קידם את פנינו חייל על מדרגות הכניסה המובילה למערת המכפלה בחברון. איך זה ייתכן? הרי רק כמה דקות קודם לכן כמה מחבריי, שהגיעו לפניי, נכנסו למערה בלי שאיש יעצור אותם, ואילו אנחנו, מלווים ביהודה שאול מארגון "שוברים שתיקה", נעצרים בפתח ומונעים את כניסתנו. בו בזמן, רבים אחרים, בעיקר חרדים, חולפים על פנינו באין מפריע. "יש צו אלוף", הודיע לנו החייל, "מצטער, אתם לא יכולים להיכנס". לא ברור על פי אילו קריטריונים נמנעה כניסתנו למערת המכפלה. או בעצם ברור. במערת המכפלה, כמו במקומות אחרים, מפעילים חוקים אחרים לאנשי שמאל.

למה חוששים מארגון "שוברים שתיקה"?

הארגון הוקם על ידי חיילים משוחררים ששירתו בשטחים, אשר ביקשו לחשוף בפני הציבור את המחיר המוסרי שמשלמת החברה הישראלית על כך שהיא שולחת אותם להתמודד עם אוכלוסייה אזרחית. מתברר שיהודה שאול, ממקימי הארגון, ואנשים נוספים החברים בו, מהווים סדין אדום לא רק עבור מתנחלי חברון אלא גם עבור מפקדי המשטרה והצבא, שפועלים למנוע את פעילותם בעיר.

חיילים שהשתחררו לאחרונה דיווחו על המשימה המורכבת והקשה של השירות שלהם בחברון. על כך שלא היה באפשרותם להגן על הפלסטינים שבשליטתם מפני התנכלויות ואלימות יומיומית של המתנחלים. המסר שהועבר להם הבהיר שהם אינם שוטרים אלא לוחמים, ושהשהות שלהם בחברון נועדה לשמור על המתנחלים.

התוצאה היא הפקרת התושבים הפלסטינים לחסדי הגורמים הקיצוניים ביותר בתנועת ההתנחלות, תומכי כהנא ומעריצי ברוך גולדשטיין. המשטרה, שאמורה לאכוף את החוק, מגלה אוזלת יד מחפירה בטיפול בבריונים, ומתייחסת ליישוב היהודי בחברון כקנטון שעושה דין לעצמו.

מי גר בחברון?

באזור הערבי של חברון, שטח H1, שבשליטת הרשות הפלסטינית, גרים כ?160 אלף פלסטינים. באזור היהודי, שבשליטת ישראל, אשר כולל את העיר העתיקה ואת המרכז המסחרי של העיר, שטח H2, מתגוררים כ?20 אלף פלסטינים וכ?800 יהודים. אלפי תושבים פלסטינים נאלצו לנטוש את בתיהם במרכז העיר, כתוצאה מהגבלות התנועה החמורות שהוטלו עליהם בשם ההגנה על כמה מאות מתנחלים המתגוררים בלב העיר.

על הפלסטינים נאסר ללכת או לנסוע בכמה רחובות. הצבא סגר את החנויות באחד הרחובות המרכזיים, רחוב השוהדא, ואטם את דלתות הכניסה לבתים. הפעולות החריבו את המרכז המסחרי ושיתקו את העיר. אי היכולת לקיים חיי מסחר וכלכלה הותירה רבים חסרי פרנסה. כך הפך מרכז חברון לעיר רפאים הפתוחה ליהודים בלבד. כיכר השוק ריקה.

גאווה ישראלית?

המסקנה שלי היא כי ממלכת יהודה כבר קמה. חברון היא מדינה בתוך מדינה. סמוך לחברון נמצא פארק פסטורלי המשקיף על הגבעות הסמוכות שהוקם על שמו של הרב הגזען, מאיר כהנא. חלק מאנשי היישוב היהודי בחברון היא חבורה קיצונית שלא מכירה במרות השלטון הנבחר בישראל.

מדי שנה בשנה מגיעים אנשים לערוך בפארק הילולה על קברו של הרוצח ברוך גולדשטיין, שטבח בפלסטינים בזמן תפילתם. היה צריך למנוע מהמתנחלים להתנחל שם מלכתחילה. ובוודאי אחרי הטבח שביצע ברוך גולדשטיין, היה צריך ראש הממשלה דאז, יצחק רבין, לפנות את היישוב היהודי מלב חברון ולהסיר את החרפה. החשש מטיפול במרזלים ובבן?גבירים הפך את חברון למשולש ברמודה של שלטון החוק הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully