וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 23 שנים: סינמה ג'נין נפתח

עינב שיף, מערכת וואלה!

5.8.2010 / 1:46

זכרייה זביידי התאמץ, מיק ג'אגר תרם מכספו, ואחרי 23 שנים תזכה העיר ג'נין ליהנות מבית הקולנוע המחודש. כרטיס יעלה 10 שקלים בתוך האולם הממוזג או 5 שקלים תחת כיפת השמיים

תאגיד כאן

הקולנוע חזר הערב (חמישי) לעיר ג'נין: "סינמה ג'נין", בית הקולנוע של העיר שעמד שומם מאז האינתיפאדה הראשונה נפתח הערב בטקס חגיגי, בהשתתפות בכירים ברשות הפלסטינית ואישים בינלאומיים, ביניהם גם ביאנקה ג'אגר, אשתו לשעבר של מיק ג'אגר מהרולינג סטונז. "הפרויקט מסמל תקווה לפלסטינים", אמרה ג'אגר. "זה תענוג לראות שיש פלסטינים שיש להם גישה לתרבות, מה שלפלסטינים אחרים אין".

פתיחת בית הקולנוע בג'נין. AP
גישה לתרבות עבור חלק מהפלסטינים. פתיחת סינמה ג'נין/AP

הסרט שחנך את הפתיחת המחודשת היה "הלב של ג'נין" שביים הגרמני מרכוס ווטר, אודות סיפורו של איסמעיל חאטיב, ששכל את בנו אחמד, שנהרג על ידי חייל צה"ל. השניים, ורטר וחאטיב, עמדו מאחורי הפרויקט יחד עם פאכרי חמאד, כשהם נתמכים בתרומות מחו"ל ובסיועו האקטיבי של רוג'ר ווטרס, שביקר במקום לפני למעלה משנה ולאחר מכן בישראל, יחד עם ורטר. ווטרס שלח קליפ תמיכה לרגל פתיחת הקולנוע.

חמאד, שינהל את הסינמטק מעתה, אמר כי ישלב במקום סרטי איכות לצד סרטי בידור, למען הקהל הרחב. מחיר כרטיס לסינמטק ינוע בין 5 ל-10 שקלים בלבד. בין הסרטים שיוקרנו במקום: "ג'נין ג'נין" של מוחמד בכרי ו"הקייטנה של ארנה" של ג'וליאנו מר-חמיס.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
צופים בפתיחת הקולנוע בג'נין. קולנוע ג'נין סינמה, AP
צופים בפתיחת הקולנוע בג'נין/AP, קולנוע ג'נין סינמה

"בני נהרג ברחובות בגלל שלא היה לו לאן ללכת", סיכם חאטיב בראיון לסוכנות הידיעות AFP. "רציתי שיהיה מקום אליו יוכלו אנשים צעירים יוכלו ללכת, מקום בטוח, מקום נורמלי".

  • עוד באותו נושא:
  • ג'נין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully