וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעת בני המשפחה יובאו למנוחות בבוקר

רמי שני, איילה חננאל ואריאל נוי

6.8.2010 / 4:25

הלוויתם של שבעת בני משפחת ברנשטיין תצא הבוקר בשעה 10:30 משכונת מאה שערים בירושלים. בתאונה נהרגו אב ואם, ארבעת ילדיהם - ביניהם בת הרה, ונכד פעוט בן שנתיים. מחקירת המשטרה עולה כי המיניבוס פרץ מחסום ועלה למסילה, שם פגעה בו הרכבת

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף ואלברטו דנקברג, עריכה: עידן גוראל)

הרוגי תאונת הרכבת אמש (חמישי) בסמוך לקריית גת יובאו למנוחות הבוקר. הלוויתם תצא בשעה 10:30 מבית הכנסת קרלין סטולי ברחוב אבינועם ילין בשכונת מאה שערים בירושלים. ההרוגים, כולם בני משפחה אחת, תושבי ביתר עילית, היו בדרכם לחופשה. בין ההרוגים אב המשפחה, הרב אריה לייב ברנשטיין, אשתו רבקה, בתו מלכי גוטשטיין שהייתה בהריון, בנה בן השנה וחצי מרדכי-אהרון ושלושת אחיה הקטנים, יוחנן בן ה-16, חנה בת ה-14 ומרדכי-אהרון בן ה-9. בעלה של מלכי, דודו בן ה-23, נפצע באורח קשה והוא מאושפז בבית החולים ברזילי באשקלון.


נהג המיניבוס שהתנגש ברכבת שרד את התאונה והוא מאושפז במצב בינוני בבית החולים סורוקה בבאר שבע. בתאונה נפצעו גם שמונה בני אדם, מהם שניים במצב בינוני.

משפחת ברנשטיין שנהרגה בתאונת הרכבת (בחדרי חרדים). בחדרי חרדים, באדיבות המשפחה
שישה מבני המשפחה שנהרגו/באדיבות המשפחה, בחדרי חרדים

עוד לפני שהגיע לבית החולים, מסר נהג המיניבוס גרסה ראשונית למשטרה, וסיפר כי הוא הבחין במחסום רק כשהגיע אליו, ולכן לא הספיק לעצור בזמן.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי נהג הרכב הסיע משפחה ומסיבה שאינה ברורה פרץ מחסום לאחר סגירתו וככל הנראה נתקע על פסי הרכבת, שטרם הספיקה לעצור ופגעה בו. יש לציין כי מדובר בצומת עם רמזור בו ישנה תצפיתנית. מהחקירה עולה עוד כי התצפיתנית הספיקה להתריע לנהג הרכבת על הימצאותו של המיניבוס על הפסים. בתגובה, נהג הרכבת ניסה לבלום בלימת חירום אך הרכבת לא הספיקה לעצור בזמן ופגעה במיניבוס.

גיורא וייס, נהג קטר הרכבת שהיתה מעורבת בתאונה אמר כי "לפני המחסום הבחנתי במיניבוס גדול, שבא במהירות מאוד גבוהה. הבנתי שהרכב הזה לא יעצור. התחלתי לבלום, עוד לפני שהוא פרץ את את המחסום, אבל הוא פרץ אותו, העיף את הזרוע ונעמד על הפסים. בלמתי עם פטריית החירום שלנו שנועדה לבלימה מהירה, ודלת המילוט נפתחה וכך היו נוסעים מאחורי שראו את כל מה שקרה. בלמתי בלימת חירום, מכיוון שזה רכב גדול, אז הוא עומד למכשול, וחייבים לבלום, כי הוא יגרום לפגיעה פיזית למישהו. בלמתי הכי מהר שיכולתי, אבל רכבת לא נעצרת לא במטר ולא ב-10 מטרים. לא יכולתי לעשות כלום".

וייס הוסיף וסיפר כי "התצפיתנית מהמחסום דיווחה, אני פעלתי לעצור את הרכבת ואני חושב שאף צפרתי, אבל זיהיתי את הנהג נוסע במהירות שלא תאפשר לו לעצור במחסום". עוד אמר נהג הקטר כי נהג המיניבוס "כנראה דיבר עם הנוסעים, ולא שם לב שהוא מתקרב למחסום".

ראש המועצה האזורית יואב, רני טריינין, אמר כי מדובר בתאונת הרכבת הרביעית שאירעה במהלך חמש השנים האחרונות בשטח המועצה. "הגיע הזמן להשלים את עבודות ההפרדה שמתבצעות במקום בין פסי הרכבת לכביש. אני קורא להנהלת הרכבת לסיים בדחיפות את העבודות באזור", אמר טריינין.

עדכון ראשון: 23:04

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully