וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג הקטר: המיניבוס נסע מהר מכדי לעצור במחסום

נהג הרכבת שפגעה במיניבוס משחזר את התאונה הקטלנית: "ראיתי אותו 200 מטר מהכביש והתחלתי לבלום בלימת חירום, אבל לא יכולתי לעשות כלום"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

גיורא וייס, נהג קטר הרכבת שהיתה מעורבת בתאונה אתמול (חמישי) עם מיניבוס ליד קריית גת, בה נהרגו שבעה בני אדם אמר כי "נהגתי במהירות של 120 קמ"ש ו-400 מטרים לפני המחסום הבחנתי במיניבוס גדול, שבא במהירות מאוד גבוהה. הבנתי שהרכב הזה לא יעצור. התחלתי לבלום, עוד לפני שהוא פרץ את את המחסום, אבל הוא פרץ אותו, העיף את הזרוע ונעמד על הפסים. בלמתי עם פטריית החירום שלנו שנועדה לבלימה מהירה, ודלת המילוט נפתחה וכך היו נוסעים מאחורי שראו את כל מה שקרה. בלמתי בלימת חירום, מכיוון שזה רכב גדול, אז הוא עומד למכשול, וחייבים לבלום, כי הוא יגרום לפגיעה פיזית למישהו. בלמתי הכי מהר שיכולתי, אבל רכבת לא נעצרת לא במטר ולא ב-10 מטרים. לא יכולתי לעשות כלום".

וייס הוסיף וסיפר כי "התצפיתנית מהמחסום דיווחה, אני פעלתי לעצור את הרכבת ואני חושב שאף צפרתי, אבל זיהיתי את הנהג נוסע במהירות שלא תאפשר לו לעצור במחסום". עוד אמר נהג הקטר כי נהג המיניבוס "כנראה דיבר עם הנוסעים, ולא שם לב שהוא מתקרב למחסום".

על רגע ההתנגשות סיפר וייס: "מדובר בעניין של שברירי שנייה ולפני שהשתטחתי על הרצפה עוד הספקתי לראות עיניים של אישה שהייתה בתוך הרכב. זה אחד מהדברים שלא אשכח כל חיי. הרגשתי את המכה ברגע שהשתטחתי על הרצפה. הנוסעים ניסו להרגיע אותי עם בקבוקי מים. אני לא ירדתי מהרכבת. שתיתי מים , נרגעתי, בעצת חובשת מד"א ירדתי מהרכבת, ואז באמת גם בדקתי מה הנזק לרכבת".

מרכבת ישראל נמסר כי "אנחנו מתוסכלים מהמצב שבו מיניבוס פורץ מחסום כאשר אפילו לתצפיתנית לא נותר מה לעשות חוץ מלהתריע כמו שאכן קרה. מדובר באסון נורא שנגרם כתוצאה מנהיגה בלתי חוקית של נהג המיניבוס".

ברכבת ישראל הביעו זעם רב על התאונה והוסיפו כי לא ניתן למנוע תאונות כאלה שהינן באחריות הבלעדית של הנהג הבוחר להפר את החוק ולנהוג בצורה מסכנת חיים.

שר התחבורה ישראל כץ (ליכוד) הורה למנכ"ל משרדו יעקב גנות למנות ועדת בדיקה שתחקור את התאונה בין המיניבוס לרכבת ליד קריית גת. לדברי כץ, "יש לראות את המקרה בצורה חמורה ביותר. זה מקרה ברור של הגורם האנושי. יש תצפיתנית, יש הפרדה מפלסית בהקמה ובלכ זאת נהג פרץ את המחסום".

ח"כ זאב ביילסקי (קדימה) אמר כי "לצערי הרב, שוב אנו עדים לתאונה מחרידה שהיה ניתן למנוע אותה ואת הטרגדיה שבעקבותיה. מזה זמן אני מנהל מאבק בתופעת תאונות הדרכים, האויב מספר אחד שלנו. יש להביא לשינוי מהותי בדרכי חקיקה ובהגברת אכיפה". לדברי ביילסקי, "אם אכן יתברר כי המקרה הוא של נהג שפרץ את המחסום וסיכן את חיי נוסעיו יש לפעול בנחרצות כלפיו. זהו מקרה קשה מאוד, לבי עם משפחות ההרוגים ובלבי תפילת החלמה מהירה לפצועים".

עדכון ראשון: 20:46

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully