וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משליך הנעל על ביניש: ביהמ"ש סגר עמי חשבון

5.8.2010 / 18:34

פיני כהן שנידון לשלוש שנות מאסר לאחר שהשליך נעל לעבר נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, ערער על הרשעתו ועונשו. "העונש חסר תקדים, בית המשפט עושה איפה ואיפה"

פיני כהן, שנידון לשלוש שנות מאסר לאחר שהורשע בתקיפת נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, ערער היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים על הרשעתו ועל העונש שנגזר עליו. "על המערער הוטל עונש חסר תקדים, החורג מכל נורמת ענישה מקובלת בעבירות בהן הורשע, תוך התעלמות מכל נסיבות מקלות ומבלי שניתנה לו הזדמנות להגן על עצמו", נכתב בערעור.

לפי הערעור שהוגש על ידי עו"ד דוד ונטורה, בית המשפט התעלם מזכויותיו הבסיסיות של כהן לחקור את עדי התביעה, בהן גם הנשיאה ביניש, ולהעיד בעצמו בפני בית המשפט. "פגיעה מהותית בזכויותיו של הנאשם להליך הוגן מהווה ללא ספק עילה לביטול פסק דינו, ולהתחיל את ההליך מההתחלה כאילו לא התקיים מעולם", צוין בערעור.

חלק נכבד מהערעור מתייחס לעובדה שנשיאת בית המשפט העליון ביניש לא העידה אף שהייתה רשומה כעדת תביעה ולמרות שמדובר בעדות קריטית. "חמורים הם דברי כבוד השופט הרואה בעובדה שהמערער עמד על זכותו לחקור עדת תביעה כבקשה 'להביכה עוד יותר, בבחינת חטא על פשע'. די בדברים אלה כדי ללמד שמשפט צדק לא נעשה", נכתב.

כמו כן טען כהן שלא ניתן לו עצמו להעיד בנימוק שסרב לעשות כן, בעוד שלמעשה בשל מצב בריאותי וסערת רגשות לא יכול היה להעיד ובית המשפט לא הסכים לדחייה.

עוד נטען כי העונש חורג מכל פרופורציה בחומרתו: "אין חמור מהצב בו הציבור חושב שבית המשפט החמיר יתר על המידה עם המערער. במיוחד אמורים הדברים כאשר קורבן העבירה הוא בית המשפט עצמו. כאשר התוצאה העונשית הינה חמורה מעבר למקובל יאמר לעצמו הציבור שבית המשפט עושה איפה ואיפה, מקל עם יקיריו ומקשה עם מי שהוא רואה כפוגע בו ובא עמו חשבון באמצעות ענישה מחמירה ביותר".

"זאת הייתה זעקה לעזרה"

עונשו של כהן ניתן ב-30 ביוני, לאחר שהורשע בהשלכת נעל על נשיאת בית המשפט העליון השופטת דורית ביניש. כהן הורשע בתקיפה שגורמת חבלה של ממש ובביזיון בית המשפט.

בשלב הטיעונים לעונש אמר כהן כי "עשיתי זאת כי זעקתי לעזרה". כהן גולל את טענותיו ביחס לתיק הגירושין שלו שהתנהל אצל השופט פיליפ מרכוס. לדבריו הוטל עליו לשלם דמי מזונות בסכום שלא היה מסוגל לעמוד בו ולאחר מכן השופט ועורך דינו חברו יחדיו ופעלו מאחורי גבו כדי לקחת ממנו את ילדיו.

"השופט מרכוס לא הצליח לשבור אותי והילדים לא נזרקו לרחוב", אמר. הוא סיפר שבעקבות הגירושין וההסתבכויות המשפטיות שלו הוא לא הגיע לחתונת ילדיו ולא ראה את נכדיו. זה הליך של כ-10 שנים", אמר. "לא יום- יומיים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully