וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההבטחות: הפיצוי על הקפאת הבנייה מתעכב

פנחס וולף

5.8.2010 / 15:04

"הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" טוען כי מימון הפיצויים בגין הקפאת הבנייה בהתנחלויות טרם הועבר לנפגעים וכי מדובר ב"התעללות". האוצר: העברנו הכסף לוועדת התובענות

מועד הקפאת הבנייה בהתנחלויות עומד לפוג בעוד כחודש וחצי, אך נפגעיה טרם פוצו. כך טוענים היום (חמישי) ב"פורום המשפטי למען ארץ ישראל". לדברי נציג הפורום, עו"ד אודי בן ארי, ועדת התובענות שהקים משרד הביטחון לטפל בסוגייה הודיעה לו כי התקציב עבור הפיצוי טרם הועבר למשרד. כבר בחודש מרץ המדינה טענה בתשובה לעתירת הפורום כי מנגנון הפיצוי יושלם בתוך ימים ספורים. דובר אז על הקצאה של 30 מליוני שקלים לפיצוי על נזקי הקפאת הבנייה. למרות זאת, בפורום טוענים כי רק לפני חודשיים פורסמו לראשונה הקריטריונים לקבלת פיצוי בגין הנזקים.

ואכן, גם אלו שהספיקו להגיש תביעה לוועדת התובענות, לא קיבלו עד כה את הפיצוי. בתגובה לכך, הפורום פנה לשר האוצר יובל שטייניץ (ליכוד) בדרישה להעביר באופן מיידי את הכספים. זאת כדי להפסיק את מה שנציגיו מכנים "ההתעללות בנפגעי ההקפאה". לדברי נחי אייל, מנכ"ל הפורום, "התנהלות הממשלה ביחס לנפגעי ההקפאה דומה להתנהגותם ביחס למגורשי גוש קטיף: קודם מקפיאים, פוגעים באנשים ובנכסיהם, ואחר כך מתחילים לחשוב מה לעשות וכיצד לפצותם".

אייל הודיע כי הפורום יעתור לבג"ץ, אם הכספים לא ישולמו בימים הקרובים. ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) שקידם את הנושא מול נציגי הממשלה אמר כי, "לא די בכך שמתעמרים במשפחות במשך חודשים ארוכים בלך-ושוב ביורוקרטי מהסוג הגרוע ביותר. עכשיו כשכבר סוף-סוף המנגנון הוקם ופועל - משרד האוצר שוב מוצא דרכים לעכב את התשלום". ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "הכסף הועבר לידי ועדת כספים וממתין לכינוסה, על מנת לאשר העברתו לוועדת התובענות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully