וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחקרים הוכיחו: אם שותים - נשארים צלולים

אריאל נוי

5.8.2010 / 14:02

ממחקרים שנערכו ב-15 השנה האחרונות עולה כי צריכה מתונה של אלכוהול מפחיתה ב-37% בממוצע את הסיכוי לפגיעה ביכולות הקוגניטיביות. יין ישמח לבב אנוש וגם ישמור על צלילות הראש?

צריכה מתונה של אלכוהול מפחיתה את הסיכון ללקות בירידה ברמת התפקוד הקוגניטיבי (דמנציה או שיטיון, א.נ) ב-45% בממוצע בקרב גברים, וב-27% בממוצע בקרב נשים. כך עולה מסקירה של 15 מחקרים מהשנים האחרונות, שכללו 28,000 נחקרים שנבדקו על פני שנתיים לפחות שהתפרסמה בכתב העת המדעי האמריקאי לפסיכיאטריה גריאטרית. על פי המחקרים, צריכה קלה עד מתונה של אלכוהול הוגדרה בטווח של מנה עד 28 מנות אלכוהול בשבוע, כשמנת אלכוהול מוגדרת כ-15 גרם אלכוהול.

אחד המחקרים מתוך האסופה, שנערך בבית הספר לרפואה באוניברסיטת וויק פורסט בשיתוף חוקרים מאוניברסיטאות וושינגטון ופיסטבורג בארצות הברית, קבע כי צריכת בירה מעניקה הגנה קוגניטיבית לטווח ארוך ומפחיתה את הסיכון ללקות בשיטיון אצל אנשים מבוגרים. פרופסור יורם ברק, מנהל המחלקה הפסיכוגריאטרית בבית החולים אברבנאל, אמר בעקבות פרסום הממצאים כי "זה שבירה מעניקה הגנה קוגניטיבית זה חדש, אך ידוע על מחקרים בעשור האחרון לפיהם יין ואלכוהול, בתנאי שנצרך במידה, מעניקים הגנה קוגניטיבית".

במהלך המחקר, הסתבר כי נחקרים שהחלו את המחקר ללא בעיית זיכרון או חשיבה ושתו 8 עד 14 יחידות אלכוהול בשבוע הפחיתו בממוצע ב-37% בסיכון לפתח דמנציה, יחסית לנחקרים שלא שתו. בשונה ממחקרים קודמים, שהראו קשר בין שתייה מתונה של אלכוהול להורדת הסיכון להתקף לב ולדמנציה בנבדקים עד גיל העמידה, בדק מחקר זה את יתרונות השתייה אצל אנשים מבוגרים יותר.

לצורך המחקר הנוכחי, ראיינו החוקרים 3,069 בני אדם בגילאי 75 ומעלה שאינם סובלים מבעיות זיכרון או חשיבה, והתחקו אחר הרגלי השתייה שלהם. הנחקרים סווגו לארבע רמות: לא שותים, שותים מעט, שתייה מתונה ושתיינים כרוניים. כל שישה חודשים על פני שש שנים הם רואיינו כדי לבדוק אם חל שינוי ביכולות הזיכרון או החשיבה שלהם ולנסות להבחין בדמנציה מתפתחת. התוצאות, כאמור, הראו כי צריכה מתונה של אלכוהול, כולל בירה, מפחיתה ב-37% בממוצע את הסיכון ללקות בדמנציה בטווח הארוך .

מחקר זה הוא אחרון בשורה של מחקרים מדעיים שפורסמו באחרונה וחשפו כי לבירה, כשהיא נצרכת באופן מתון וקבוע, יש תכונות בריאותיות ומרכיבים תזונתיים אשר תורמים למניעת מחלות שונות. ברחבי העולם הופכת הבירה לטרנד בריאותי של ממש בקרב ספורטאים, ציבור שוחרי הבריאות והציבור הרחב, ונראה כי הסגולות הבריאותיות שלה הופכות אותה לא רק משקה שנצרך כבילוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully