וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך הביתה: ספינות המשט הוחזרו לטורקיה

5.8.2010 / 16:48

שלושה כלי שיט שהשתתפו במשט לעזה, ובהם הספינה "מאווי מרמרה", הוחזרו לטורקיה. בחודש שעבר אישרה הממשלה את החזרת הספינות שעגנו עד כה בנמלי אשדוד וחיפה

ספינות המשט הטורקי לעזה החלו אחר הצהריים (חמישי) לשוט חזרה מישראל לכיוון טורקיה. הבוקר עגנו שלוש ספינות גוררות טורקיות בנמלי חיפה ואשדוד, לקראת החזרתן של ספינות המשט הטורקיות לעזה, ביניהן ה"דפני" וה"מאווי מרמרה", שעגנה בנמל חיפה.

בחודש שעבר החליטה ממשלת ישראל להחזיר את ספינות המשט לידי טורקיה. הספינות הגיעו למים הטריטוריאליים של ישראל ב-31 במאי, ומאז השתלטות ספינות הקומנדו הימי של הצה"ל עליהן ועד היום, עגנו כלי השיט בנמלי חיפה ואשדוד.

שר החוץ הטורקי אחמט דאווטאולו התייחס להחלטה להחזירן לידי ארצו ואמר כי "זה משהו שישראל היתה צריכה לעשות ממילא. היו צעדים מסוימים שישראל היתה צריכה לעשות, וזה היה אחד מהם. אנחנו מקווים כי יתר הצעדים הדרושים יינקטו".

טרם החזרת הספינות, הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לעקלן ולא למסור את הספינות לידי הטורקים. הבקשה הוגשה על ידי משפחה ששכלה את בנה בפיגוע במדרחוב בירושלים. המשפחה דרשה את העיקול במסגרת תביעה שהוגשה נגד ארגון חמאס, על מנת להבטיח כי פסק הדין שינתן נגד חמאס ישולם. סכום העיקול הינו בסך 160 מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully