וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הירי לאילת: מצרים העלתה כוננות בסיני

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.8.2010 / 13:17

מצרים העלתה את רמת הכוננות בחצי האי לגבוהה ביותר, בעקבות ירי הרקטות לעבר אילת בתחילת השבוע. גורמי ביטחון במדינה מעריכים שפעילים פלסטינים שמעורבים בירי הסתננו לסיני דרך מנהרות הברחה מעזה

לאחר שהאשימה את חמאס בירי הרקטות לעבר אילת ועקבה בתחילת השבוע מחצי האי סיני, העלתה מצרים את רמת הכוונות לרמה מקסימלית. כלי תקשורת במצרים דיווחו (חמישי) כי כוחות הביטחון במדינה שיגרו לאזור דרום סיני צוות ביטחוני רם-דרג כדי לחפש אחר רמזים שיחשפו האם חברי החולייה הפלסטינית החשודה בירי מתחבאים בסיני והאם גורמים מצריים שיתפו עמם פעולה.

להערכת גורמי ביטחון במצרים, פעילים פלסטינים ככל הנראה הסתננו לסיני דרך מנהרות ההברחה המחברות בין מצרים לרצועת עזה, ושם הסתייעו באזרחים מצרים כדי להגיע ליעדם בסיני. הגורמים מסרו כי הפלסטינים חצו את המדבר ולא עברו בכבישים שבהם יש נוכחות ביטחונית, ונסעו ככל הנראה לעבר העיר טאבה.

אתמול מסרו גורמי ביטחון במצרים לעיתון המצרי "אל-יום א-סאבע" כי חמאס מעורב בירי הרקטות לעבר אילת ועקבה בתחילת השבוע. לטענת המקורות, פעילים בחמאס הסתננו לסיני דרך מנהרות הברחה כדי לירות משטח מצרים ובכך להסיט את החשדות לכיוון מצרים.

במקביל, אישר אתמול מקור ביטחוני מצרי שהירי לעבר אילת ועקבה בוצע ממצרים. "פלגים פלסטינים מהרצועה הם אלו שירו מחצי-האי סיני את הרקטות לעבר אילת ועקבה", צוטט הגורם ברשת הטלוויזיה "אל-ערביה". המקור הוסיף כי "מצרים לא תקבל בשום פנים ואופן אף אחד שינצל את שטחה על מנת לפגוע באינטרס המצרי", ורמז על זהות מבצעי הירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully