וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטבריה נמאס מתיירים חרדים

עידן אבני

5.8.2010 / 13:36

אחרי שהפכה העיר שעל גדות הכנרת למעוז תיירותי המושך בעיקר את בני העדה החרדית, מתכננים בטבריה מתיחת פנים שתחזיר לעיר את ימי הזוהר שלה ותמשוך גם מבקרים אחרים

העיר טבריה הייתה בעבר מעצמת תיירות בישראל. הרחובות שקקו חיים, והטיילת לחופה של הכנרת הפכה לשם דבר. עם ישראל נהג לעלות לרגל אל חופיה הקסומים של הכנרת, ולבלות את חודשי החורף הקרים על שפת האגם ואת חודשי הקיץ במימיו. אלא שבמהלך השנים השתנתה המגמה, והקהל הישראלי הדיר את רגליו מטבריה למקומות אחרים. עם השנים הפכה טבריה לבירת התיירות החרדית: בתי העינוגים נסגרו בשבתות, ובתי המלון והמסעדות הפכו כשרים למהדרין.

לפני כשנתיים הוחלט להשקיע בבניית בתי מלון חדשים ולנסות ולמשוך את התיירים החילונים לטבריה, וכיום כבר מתגאים בעיר על כך שניתן למצוא מסעדות שפועלות בשבת. "יש שבע מסעדות שפתוחות בשבת ואפילו מסעדה למאכלי ים", מסבירה לימור ללוש מנכ"לית התאחדות בתי המלון בעיר. טבריה מציעה לתיירים 4,500 חדרי מלון ומגוון אטרקציות. ללוש ארה כי היא בעד השינוי במגמת התיירות: "בעבר היו יותר חרדים בעיר, אבל השנה יש כיוון לקראת פתיחה בסופי שבוע. בעלי העסקים מבינים שמבחינה כלכלית כדאי להם לפתוח בשבת ".

"טבריה הייתה תרנגולת שמטילה ביצי זהב למדינת ישראל", מסביר אבי זנדברג, מנהל מלון אסטוריה בעיר ויו"ר התאחדות בתי המלון, "לפני הרבה שנים איבדנו את זה כיוון שהמדינה החליטה להשקיע באזורים אחרים על חשבוננו. התיירות נדדה לשם. בשנים האחרונות הגישה השתנתה. בנוסף, בתקופת האינתיפאדה התיירות הדירה רגליה מכאן ועברה לאותם אזורים, אבל הציבור הדתי המשיך לבוא לכאן".

זנדברג הוסיף, כי "אין סיבה לסגור את העיר בשבת. אנחנו עושים הכל לשנות את זה, אבל צריך לכבד את כולם. יש שינוי מגמה שעסקים נפתחים בשבת כי חלק מהחופשה של הישראלי היא בסוף השבוע. המנהיגות המקומית עוזרת דווקא לפתוח בשבת. אנחנו גם מדגישים בפרסומים שלנו שיש מה לעשות גם בשבת ".

בטבריה מרוצים מכך שהחלו להיבנות בתי מלון חדשים בעיר. בחלקה הצפוני של העיר הולכים ונבנים מלונות, בהם מלונות בוטיק, אחד מהם של הכנסייה הרוסית. בעירייה מסבירים כי יצאו לתוכנית בת חמש שנים בה מושקעים עשרות מיליוני שקלים בשדרוג התיירות העירונית ובפרויקטים רבים בעיר, בתקווה שבעוד מספר שנים חופשה בטבריה תהיה חלק מההוויה של התייר הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully