וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב חדש באסטרטגיה האיסלמית נגד ישראל

צביקה פוגל

5.8.2010 / 11:50

שיגור רקטות הגראד לעבר אילת והירי בגבול הצפון אינם מקריים, אלא שלב חדש בניסיון לערער את כוח ההרתעה הישראלי. צביקה פוגל חושב שישראל צריכה להגיב בנחישות

אחרי שמנהיגי הציר האיסלמי הקיצוני הבינו שנשיא ארצות הברית ברק אובמה לא מתכוון "לשבור את הכלים" עם ישראל ושהקול היהודי עדיין שווה משהו לצרכים פנים אמריקניים, ולאחר שהם הפנימו שהמשטים שוברי הסגר הימי לא מצליחים לסחוף את דעת הקהל העולמית נגד ישראל, ולאחר שהם הבינוי שיש סיכוי לכך שההדברות הישירה של ישראל עם הרשות הפלסטינית תביא לתוצאות ממשיות של הפרדה, הם החליטו לעבור לשלב הבא והוא ערעור כוח ההרתעה הישראלי, לעקוץ את מדינות ערב המתונות ולהפגין את יכולותיהם.

כך, במשך פחות משבוע ימים הותקפה ישראל משלוש גזרות שונות. ירי רקטות מרצועת עזה לעבר אשקלון ויישובי עוטף עזה, ירי רקטות מסיני לעבר אילת וירי צלפים לעבר כוחות צה"ל על גבול הלבנון.

הירי מתוכנן ויוצא לפועל בהכוונה מלמעלה ומתוך כוונה לערער את יסודות ההסכמים בין ישראל למדינות ערב, והסכמים שיכולים להיחתם ולשאת פרי בתקופה הקרובה. ירי הרקטות מרצועת עזה לאשקלון וליישובי שער הנגב מבטא את אי-שביעות רצונם של מנהיגי ציר האיסלם מתהליך ההדברות הישירה בין ישראל לרשות הפלסטינית, שנעשה מעל ומתחת לפני השטח.

רצף האירועים אינו מקרי

הסיכוי להצלחת תהליך ההדברות ולמיסוד ריבונות פלסטינית חילונית ביהודה ושומרון מוציא את אותם מנהיגים מדעתם. הירי גם בא להראות שלמרות הסגר הימי והניסיונות של מצרים למנוע הברחות אמצעי לחימה לרצועה, חמאס הצליח להבריח רקטות המאיימות על טבורה של ישראל ושביכולתו להיות מדויק משחשבנו.

ירי הרקטות מסיני לעבר אילת ועקבה נועד ליצור חיכוך ואי אמון במשולש ישראל – מצרים – ירדן. יורי הרקטות התכוונו לפגוע במרכזי התיירות ולהביא למתיחות ולהטחת האשמות בין שלוש המדינות, הקשורות ביניהן בהסכמי שלום. גם כאן עצם ביצוע הירי מהווה הוכחה לארסנל הנשק הקיים בסיני, שחלקו מאיים עלינו מסיני וחלקו מיועד להכנס לרצועת עזה דרך מערכת המנהרות שלא הפסיקה לפעול גם לאחר התרת מעבר פטרוזיליה וזעתר דרך מעברי הגבול לרצועה.

אורבים לנו בפינה

ירי הצלפים משטח לבנון לעבר חיילי צה"ל נועד להפגין את שליטת החיזבאללה בכוחות האו"ם ובחיילי צבא לבנון, ומסמן שב"מלחמת לבנון השלישית" לא נוכל להתמקד רק בצבא הגרילה של החיזבאללה, אלא נצטרך גם לתת דעתנו לצבא המייצג מדינה ריבונית. יתר על כן, ירי הצלפים חייב את סוריה להודיע שאם ישראל תתקוף את לבנון היא תצא להגנתה, וזו אולי התשובה המוחצת ביותר לאשמה הצפויה לה על חיסולו של חרירי.

ממשלת ישראל אמורה לתת בתקופה הקרובה מענה לשתי זירות האיום, זו המערערת על עצם קיומנו במישור הבינלאומי וזו המנסה לאגד כוחות איסלמיים לפעול בכוח ולפגוע בנו. אסור להזניח אף אחת משתי הזירות.

הלגיטימציה לזכות קיומה של ישראל היא אותה לגיטימציה לזכות ההגנה. ממשלת ישראל צריכה להמשיך ולחזק את הסכמיה עם המדינות הערביות השכנות, לבנות צבא הסברה ולגדוע כל יד המאיימת לפגוע בשגרת חיינו. כל מצמוץ, כל זגזוג וכל אזהרה שלא תמומש יעלו לנו ביוקר. אין לנו כבר יתרות לתשלום על טעויות. מדינות האיסלם מחכות לזהות חולשות שלנו והעולם המערבי לא אוהב לתמוך במדינות חלשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully