וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה הערעור של רוצח הנערה מעיין ספיר

5.8.2010 / 9:36

ביהמ"ש העליון דחה את ערעורו של הצעיר שהורשע ברצח הנערה לפני חמש שנים, בעת שהיתה בדרכה לקניון ברחובות. השופטים: "המערער הבין את מעשיו, את הפסול בהם, וחרף אלו פעל לעשותם". הצעיר נידון למאסר עולם

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

בית המשפט העליון דחה הבוקר (חמישי) את ערעורו של הצעיר שהורשע ברצח הנערה מעיין ספיר, באינוסה ובביצוע מעשה סדום נגדה לפני כחמש שנים, כשהיה בן 17. על הצעיר נגזרו מאסר עולם בגין הרצח ו-15 שנות מאסר בגין המעשים האחרים.

"העובדה שהמערער שתה או צרך חומרים משכרים ביום האירוע לא בהכרח שוללת ממנו את היסוד הפלילי הנדרש בעבירה המסוימת, לרבות עבירת רצח. יש להראות שהחומרים אכן השפיעו על הכרתו באופן ששללו ממנו את היסוד הנפשי הנדרש בעבירות בהן הורשע", כתב השופט ניל הדל בפסק הדין.

"עולה מהחומר כי בשלב המעשה ניסה המערער לחמוק מאחריות, בטענה שהמנוחה הייתה שיכורה, ואילו במהלך המשפט קו ההגנה התבסס על היותו שיכור. המסקנה היא שהמערער הבין את מעשיו, את הפסול בהם, וחרף אלו פעל לעשותם. הסייג של שכרות אינו חל עליו".

עוד נכתב בפסק הדין כי "מדובר באירוע חמור ביותר, הן בתוצאותיו והן באכזריותו. המערער לא הכיר את המנוחה טרם המעשה וכל 'חטאה' היה שיצאה למפגש רעים. המנוחה, בת 15, נקטפה בדמי ימיה. היא נפלה קורבן לעבירת אונס, מעשה סדום ורצח. אין במעשה המערער כל רקע, הקשר, הסבר או היגיון".

אנס וחנק למוות

רצח מעיין ספיר אירע במאי 2005. הצעיר שהורשע בביצועו יצא באותה עת לחופשה ממוסד סגור לנערים ותקף את ספיר בת ה-15 בשעת ערב, בזמן שהייתה בדרכה לקניון ברחובות כדי להיפגש עם חבריה. הוא הפיל אותה על המדרכה, ולעוברי אורח שהבחינו בו סיפר כי ספיר שיכורה והוא מטפל בה. לאחר מכן הוא גרר אותה למקום מוסתר, אנס אותה וחנק אותה למוות.

הנער הודה שחנק את ספיר, אולם פרקליטו, עו"ד אבי כהן, טען כי הוא לא היה אחראי למעשיו, מכיוון שהיה שיכור ומסומם לאחר ששתה אלכוהול והסניף דבק מגע. אולם טענה זו נדחתה על ידי השופטים, בין היתר, הודות לעדותו של שלמה קונפורטי, שראה את הרוצח עם ספיר, שוחח עמו, והעיד על השיחה ביניהם. בערעור לעליון טען עו"ד כהן כי אין מקום להרשיע את הצעיר ברצח, אלא לכל היותר בהריגה.

בפסק הדין, שכתבה השופטת עופרה צ'רניאק וזכה גם להסכמת השופטים סביונה רוטלוי וקובי ורדי, נדחתה לחלוטין גרסת ההגנה. טענת אי השפיות והשכרות, טענו השופטים, נסתרה על ידי קונפורטי, שהעיד כי הנאשם שוחח איתו והרחיק אותו מהמקום.

לפני כשנה הוגש לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה כתב תביעה על ידי הוריה של מעיין ספיר. ההורים האשימו את המדינה בסדרה של מחדלים שהביאו לרצח בתם ודרשו פיצויים בגובה של לפחות שני מיליוני שקלים וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully