וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נגד משהב"ט: מי הדליף מהדיון על המשט?

יהושע בריינר ופנחס וולף

5.8.2010 / 9:24

בכירים בצה"ל מאשימים את לשכת שר הביטחון בהדלפה של דברי חבר ועדת איילנד בדיון בוועדת החוץ והביטחון, לפיהם צה"ל אחראי להסתבכות הפעולה לעצירת המשט ולא הדרג המדיני. לשכת ברק: "לא היה לנו יד בהדלפה"

האלוף (במיל') גיורא איילנד, שעמד בראש הווועדה שמינה הרמטכ"ל לבדיקת אירועי השתלטות צה"ל על המשט לעזה, התייחס הבוקר לדיווח, לפיו אחד מחברי הוועדה טען בדיון סגור שצה"ל אחראי להסתבכות ולא הדרג המדיני.

איילנד אמר לוואלה! חדשות, כי "הציטוטים של תת-אלוף כוכבי עוותו לחלוטין. אני לא זוכר מעולם שדלף דבר מוועדת משנה של ועדת החוץ והביטחון, ומה שהודלף מעוות לגמרי". הוא הוסיף: "אני לא רוצה להתבטא ולומר בכלל משהו על מי עשה זאת, אבל עצם ההדלפה היא דבר טיפשי ומרושע, ומעבר לכך אני לא רוצה להוסיף דבר".

בכירים בצה"ל זועמים בעקבות ההדלפה, אבל רומזים שמדובר בנדבך נוסף בניסיונות לגלגל את מלוא האחריות בגין ההשתלטות על המשט לעזה לפתחו של הצבא, וכך לנקות את הדרג המדיני, ובעיקר את שר הביטחון – מהאחריות למבצע הכושל. הפרשה התפוצצה בתקופה בה היחסים בין שר הביטחון לרמטכ"ל בשיא המתיחות לקראת תחילת הדיונים על מחליפו של אשכנזי, חצי שנה לפני סיום מועד תפקידו.

גורמים בלשכת שר הביטחון זועמים על הרמיזות מתוך צה"ל לפיהן מקור הדלפת דבריו של תת-אלוף כוכבי מצוי בשורותיהם, כדי לפגוע כביכול ברמטכ"ל עצמו. "לא היה לנו יד בהדלפה, והתוודענו אליה רק הבוקר", אמר גורם בלשכת ברק.

בעקבות ההדלפה שיצאה מוועדת משנה של חוץ וביטחון, גורמים בוועדה אמרו בצהרים לוואלה! חדשות כי, "זהו דבר חסר תקדים בחומרתו ובוועדה אנחנו לא מתכוונים לעבור עליו לסדר היום". בוועדה בוחנים את האופציות שביכולתם לעשות בתגובה להדלפה.

"ההדלפה - פגיעה בביטחון המדינה"

הבוקר פורסם ב"הארץ", כי חבר בוועדת איילנד טען באחרונה בדיון סגור, כי האחריות העיקרית להתסבכות בפרשה מוטלת על צה"ל. לפי הדיווח, תת-אלוף אביב כוכבי, שהיה ראש חטיבת המבצעים במטכ"ל, אמר במהלך דיון באחת מוועדות המשנה של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת: "לא ניתן לגלגל את האחריות כלפי הדרג המדיני. כצבא הצגנו יכולת ואמרנו שהיא תעבוד. בפועל זה לא עבד".

דובר צה"ל אמר בתגובה לדיווח: "מצער מאוד כי בעלי עניין מרשים לעצמם לפגוע בחיסיון הדיונים המתקיימים באחד הפורומים המסווגים ביותר בכנסת. כל פגיעה בחיסיון הדיונים כמוה כפגיעה ביטחון המדינה. מטבע הדברים, לא נוכל להתייחס למה שנאמר או לא נאמר בפורום סודי זה".

בתוך כך, ח"כ איתן כבל (העבודה) אמר הבוקר כי יפנה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צחי הנגבי (קדימה) בדרישה לחקור מי אחראי להדלפת מידע מהדיון הסגור בין חברי ועדת איילנד לחברי הכנסת. לדברי כבל, פורום ראשי ועדות המשנה היה עד היום "פורום מקודש, שממנו לא דלף דבר".

גם חבר הכנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומי) קרא ליו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, חבר הכנסת צחי הנגבי (קדימה) לברר את מקור ההדלפה ולהרחיק את המדליף מהוועדה. "לא סביר להניח כי ח"כ החבר בוועדה הדליף, וכיון שההדלפה מכוונת ומשרתת את אהוד ברק במלחמתו נגד אשכנזי יש לדרוש כי גם ברק ומי מאנשיו שהשתתפו בדיון יעמדו לבדיקה. אם יסתבר כי זה מקור ההדלפה, יצטרך שר הביטחון להתפטר", אמר אלדד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully