וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנרל לבנוני: הירי בגבול בוצע בהוראה שלנו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.8.2010 / 10:05

לפי דיווח בלבנון, נציג הצבא הלבנוני שהשתתף אמש בפגישת תיאום עם נציגי צה"ל ויוניפי"ל אמר בנוגע לתקרית הירי בגבול הצפון: "זה לא היה אירוע בודד, אלא ירי שבוצע בהוראה. בצבא לבנון יש פקודות לחיילים לפתוח באש במקרים כאלה"

"זה לא היה אירוע בודד, אלא ירי שבוצע בהוראה. בצבא לבנון יש פקודות ברורות לחיילים לפתוח באש, וזו (הפרת גבול על ידי ישראל – נ.י) אחת מהן". כך, על פי הדיווח הבוקר (חמישי) בעיתון הלבנוני 'א-ספיר', אמר אמש הנציג הלבנוני בפגישה המשולשת שהתקיימה במעבר נאקורה בהשתתפות תת-אלוף יוסי היימן, נציגי האו"ם ונציג מלבנון. בפגישה דנו הצדדים בעימות שפרץ שלשום בגבול, במהלכו נהרג סא"ל במיל' דב הררי, שלושה חיילים לבנונים וכן עיתונאי לבנוני.

העיתון דיווח עוד כי הנציג הלבנוני, הגנרל עבד א-רחמן שחיתלי, אמר כי "לבנון נחושה להמשיך להילחם בכל הפרה ישראלית של הריבונות הלבנונית".

בנוסף, דווח כי הנציג הישראלי בוועדה חזר על העמדה הרשמית הישראלית, לפיה ישראל מטילה על צבא לבנון את מלוא האחריות לאירועי הגבול. "לצה"ל יש זכות לפעול מדרום לקו הכחול", הוסיף הנציג הישראלי.

בפגישה, שהתנהלה בתיווך מפקד יוניפי"ל הגנרל אלברטו אסרטה קובאס מספרד, ביקשו אנשי יוניפי"ל מהצדדים להרגיע את הרוחות ולפעול בהתאם להחלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם. כמו כן, נקבע בין הצדדים נוהל מסודר לביצוע פעילות כלשהי על הגבול הבינלאומי בעתיד הקרוב. בהצהרה משותפת בתום הפגישה נמסר כי הצדדים מחויבים לכבד את החלטה 1701 של האו"ם ויפעלו למניעת הישנותן של תקריות כדוגמת חילופי האש שלשום.

דובר מחלקת המדינה האמריקאית פיליפ קראולי התייחס אף הוא לתקרית בצפון. קראולי אמר מול עיתונאים בבית הלבן כי "הירי של צבא לבנון לעבר כוח צה"ל בגבול הצפון לחלוטין בלתי מוצדק". לדבריו, פעולת חישוף העצים שביצע צה"ל בדרום לבנון הייתה בתחום ישראל. קראולי אמר את הדברים במהלך תדרוך כתבים בוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully