וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הקפאת הבנייה: לא אושרה הצבת כיתות בגדה

גלעד גרוסמן

5.8.2010 / 5:27

משרד המשפטים לא אישר להציב 20 כיתות בשמונה יישובים ביהודה בשל הקפאת הבנייה והשאיר, נכון לשעה זו, את תלמידי האזור ללא קורת גג. ארגון זכויות האדם ביש"ע בתגובה: "לנקות את האורוות בפרקליטות"

פחות מחודש לפני תחילת שנת הלימודים, ועדין לא ברור היכן ילמדו התלמידים ביהודה, זאת לאחר שאתמול (רביעי) נודע כי משרד המשפטים לא אישר את הצעת מערכת הביטחון להציב כ-20 כיתות במבנים זמניים בשמונה יישובים ישראליים בהם יש מחסור בכיתות בשל הקפאת הבניה.

בחודשים האחרונים עסקו משרדי הביטחון והחינוך, בשיתוף ועדת החינוך של הכנסת, במציאת פתרון למצוקת כיתות הלימוד בשטחים. לאחרונה פנתה מערכת הביטחון למשרד המשפטים בבקשה למצוא את הדרך שתאפשר הקמת הכיתות ביישובים שלגביהם התעוררו קשיים שונים מבחינת דיני התכנון והבניה, שלדעת גורמי המינהל האזרחי לא איפשרו מבחינה חוקית את הקמת הכיתות. קשיים אלה נובעים, בין היתר, מן העובדה שבחלק מן המגרשים בהם ביקשה הרשות המקומית להקים את הכיתות אין תכנית מפורטת בתוקף אשר מכוחה ניתן להוציא היתר בניה כנדרש בדין.

בראשית השבוע הועברה למשרד המשפטים הצעת מערכת הביטחון, המבקשת להסדיר את הנושא באופן שיאפשר הצבה זמנית של חלק מן הכיתות לקראת תחילת שנת הלימודים. אולם, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד מייק בלס, הודיע היום למשרד הביטחון כי לא ניתן לאשר עדין את ההצעה.

ממשרד המשפטים נמסר כי בהצעה שנמסר ממשרד המשפטים נמצאו נושאים המחייבים ליבון נוסף. "לאור הדחיפות, הנושא יבחן בידי כל משרדי הממשלה העוסקים בנושא (ביטחון, חינוך ומשפטים) בישיבה שתתקיים במשרד המשפטים בראשית השבוע הבא", נמסר בהודעת המשרד.

ארגון זכויות האדם ביש"ע יצא בתגובה חריפה מאוד לדברים, וקרא לשר המשפטים יעקב נאמן "לנקות את האורוות בפרקליטות" ולפטר את עו"ד בלס. "באם ילדי ישראל תושבי יו"ש לא יקבלו קורת גג לראשם עם פתיחת שנת הלימודים, ירשם בכך שיא חדש של הפקידות הבכירה השמאלנית במשרד המשפטים, לנהל את המדינה במקום נבחרי הציבור", נמסר מהארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully