וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הירי: נציגי צה"ל וצבא לבנון בפגישת תיאום

4.8.2010 / 22:25

בניסיון להפיג את המתיחות ביניהם, נציגי שני הצדדים נועדו בתיווך יוניפי"ל סמוך לראש הנקרה. ביוניפי"ל מקווים שהפגישה תוביל להפסקת העוינות ושייקבעו נהלים חדשים לפעילות באזור גבול הצפון

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

כיממה לאחר חילופי האש ביניהם, נציגים מצה"ל ומצבא לבנון נפגשים בגבול הצפון. באמצעות תיווך יוניפי"ל נועדו אמש (רביעי) הצדדים במעבר נקורה שליד ראש הנקרה על מנת לדון באירועי הירי אתמול ובהשלכותיהם. אנשי יוניפי"ל ביקשו מהצדדים להרגיע את הרוחות ולפעול בהתאם להחלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם. במהלך הפגישה הציגו נציגי יוניפי"ל את המסקנות הראשוניות מחקירת התקרית. כמו כן, נקבע בין הצדדים נוהל מסודר לביצוע פעילות כלשהי על הגבול הבינלאומי בעתיד הקרוב.

המפגש יצא לפועל לאחר ששני הצדדים הביעו הסכמה לכך, וביוניפי"ל מקווים שהוא יוביל כהגדרתם "להפסקת הפעולות העוינות" מצד שני הצדדים. בעקבות האירועים, שהוגדו בישראל כקשים ביותר מאז תום מלחמת לבנון השנייה באוגוסט 2006, החליטו ביוניפי"ל לתגבר את כוחותיהם בגבול, בעיקר בליווי הסיורים הישראלים מהצד הלבנוני של הגבול. ואמנם, כבר במהלך הפעילות של צה"ל באזור התקרית היום, תגבר כוח האו"ם את חייליו במקום.

כוחות יוניפי"ל אישרו הבוקר כי כוחות צה"ל פעלו אתמול בצד הישראלי של "הקו הכחול", לפני תקרית הירי בגבול לבנון. "יוניפי"ל קבעה שהעצים שנגזמו בידי הצבא הישראלי מוקמו בצד הדרומי של הקו הכחול בצד הישראלי", כך נאמר בהודעה של דובר הארגון. בתקרית נהרג סגן אלוף דב הררי, שהובא היום למנוחות וקצין נוסף, סרן עזרא לקיה, נפצע קשה. בתקרית גם נהרגו ארבעה לבנונים – שלושה חיים ואזרח אחד.

דובר מחלקת המדינה האמריקאית פיליפ קראולי התייחס אף הוא לתקרית בצפון, ואמר כי "הירי של צבא לבנון לעבר כוח צה"ל בגבול הצפון אתמול לחלוטין בלתי מוצדק". לדבריו, פעולת חישוף העצים שביצע צה"ל בדרום לבנון היתה בתחום ישראל. קראולי אמר את הדברים במהלך תדרוך כתבים בוושינגטון.

עדכון ראשון: 21:53

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully