וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ מאיים: נכה בעוצמה במי שיירה לעברנו

4.8.2010 / 20:06

נתניהו נשא הצהרה מיוחדת בעקבות תקרית הירי בגבול לבנון ובתגובה לשיגור רקטות הגראד לעבר אילת. לדבריו, ישראל "תגיע" לכל מי שיירה לעבר אזרחיה. הוסיף: "התברר לנו מעל לכל ספק שחולייה של הזרוע הצבאית של חמאס היא זו שירתה במסווה את הטילים לאילת"

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: דורון שטיין)

"מי שירה על אזרחי ישראל, ולא חשוב מהיכן, נגיע אליו ונכה בו בעוצמה רבה". כך הצהיר הערב (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות התקרית בגבול הצפון אתמול, בה נהרג סא"ל במיל' דב הררי מאש צבא לבנון, ובתגובה לירי הרקטות ביום שני לעבר אילת.

במסגרת הצהרה מיוחדת שנשא במשרד ראש הממשלה בירושלים, אמר נתניהו: "בימים האחרונים היינו עדים לשלוש התקפות נפשעות על שטחה של ישראל: התקפה מרצועת עזה על העיר אשקלון ועל יישובי עוטף עזה. התקפה של צבא לבנון על כוחות צה"ל, שהיו בפעילות שגרתית בשטח ישראל, אני מדגיש, הם פעלו בשטח ישראל. ובין שתי אלה, התקפה נוספת מסיני על העיר אילת, וכן על העיר עקבה בירדן".

ראש הממשלה הוסיף: "אני רוצה להבהיר לחמאס, וגם לממשלת לבנון שאנחנו רואים בה אחראית לפרובוקציה האלימה כלפי חיילינו. אל תבחנו את הנחישות שלנו להגן על אזרחי מדינת ישראל וחייליה. המדיניות שלנו ברורה - ישראל מגיבה והיא תמשיך להגיב בתקיפות - על כל התקפה כלפי אזרחיה וחייליה. כנראה שהיה מי שהבין זאת, וניסה לחמוק מאחריות לפשעיו".

נתניהו גילה כי ישראל ניהלה בימים האחרונים חקירה בנוגע לירי בדרום וכי העקבות מובילים בבירור לחמאס. לדבריו, "שלושה ימים לאחר תגובתנו בעזה, נורו טילי גראד מסיני על אילת ועקבה בידי גורם, כביכול, אנונימי. כמה חודשים קודם לכן, ב-22 באפריל 2010, בוצע ירי דומה מסיני על אילת. חקרנו את שני המקרים הללו. התברר לנו מעל לכל ספק שחולייה של הזרוע הצבאית של החמאס בעזה - היא זו שירתה במסווה את הטילים, בשני המקרים".

בנוסף, הביע ראש הממשלה את תנחומיו למשפחתו של סא"ל במילואים דב הררי שנהרג בתקרית ואיחל רפואה שלמה לסרן עזרא לקיה שנפצע ועדיין מאושפז בבית החולים רמב"ם בחיפה. "אני מבקש להביע את תנחומיי למשפחתו של סגן אלוף במילואים דב הררי, אב לארבעה, לוחם ומפקד מצטיין. כמו כן, אני מבקש לשלוח איחולי החלמה לסרן במילואים עזרא לקיה, שנפצע באירועים בלבנון", אמר נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully