וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: בשדרות ממיינים תלמידים בניגוד לחוק

רמי שני

4.8.2010 / 17:04

תושבת שדרות עתרה לבית המשפט בטענה כי בעיר מקיימים מבחני קבלה לבתי ספר יסודיים בניגוד לנהלי משרד החינוך. "מדובר בהליך לא שוויוני"

שחיתות שלטונית או אמצעי מיון לגיטימי? תושבת שדרות, לבנת אלבז, הגישה אתמול (שלישי) עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בה היא דורשת לעצור הליך קבלת תלמידים לבית ספר יסודי בשדרות. לטענת אלבז, מערכת החינוך בשדרות עקפה את הנחיית המשרד שלא לקיים בחינות קבלה לבתי ספר, כשביצעה סדנאות היכרות בהן נבדקו כישוריהם של הילדים והתאמתם למוסדות החינוך.

לדברי העותרת, "הזמינו את בני לסדנת היכרות. תוך כדי הסדנה, ראיתי מדריכות מסתובבות, שואלות שאלות ורושמות את התשובות. אחרי הסדנה, קיבלנו הודעה שהילד רשום לבית ספר אחר, מרוחק ממקום המגורים, והוא לא רשום לבית הספר הקרוב למקום המגורים שלנו". בית הספר אליו ביקשה אלבז לרשום את בנה נחשב לאחד מבתי הספר היסודיים הטובים ביותר בשדרות. משרד החינוך דחה בעבר את בקשת מערכת החינוך בעיר לקיים מבחני מיון בשל מספר גדול של תלמידים שנרשמו אליו.

אלבז ביקשה בעתירתה להקפיא את הליך הרשמת התלמידים, ואת התערבות בית המשפט כדי למנוע שימוש בתוצאות הסדנה לצורך מיון התלמידים לבית הספר. נימוקי העתירה משתרעים על פני 18 עמודים. לטענת אלבז, מדובר בהליך בלתי שוויוני מצד עיריית שדרות הפוגע בתלמידים, וכי במשרד החינוך ידעו על פעולות העירייה בתחום זה: "מינהל החינוך בשדרות הנהיג מדיניות הפוגעת בבני באופן חמור. משרד החינוך מצידו ידע על הפרת הדין, אך ישב בחיבוק ידיים, ולא מנע את הפגיעה הקשה בעותר שלא התקבל על סמך מבחני האבחון".

בהקשר זה יצוין, כי הפעלה של מערכת שיקולים לקבלת תלמידים לבתי הספר, שאינה על פי הנחיות משרד החינוך, יכולה להיחשב כהתערבות השלטון המקומי בהתאם לאינטרסים השמורים עמו. הדבר יכול לאפשר העדפת תלמידים על פי קשרים ולא על פי כישורים. אלבז פנתה טרם הגשת העתירה לאגף החינוך בדרישה לפסול את ההליך, משם נמסר לה שלא מדובר במבחני מיון אלא בסדנאות היכרות בלבד, שמטרתן להציג את בית הספר בפני התלמידים וההורים. אלבז נקטה גם בהליך של הגשת תלונה למשטרה, כדי לפתוח בחקירה כלפי העירייה ואגף החינוך של שדרות.

במשרד החינוך אומרים בתגובה, שטרם קיבלו את העתירה, וכשהיא תתקבל תהיה התגובה לבית המשפט. מעיריית שדרות נמסר בתגובה: "מערכת החינוך בשדרות עוברת תהליך 'הכרה במרחב החינוך' כחלק מתוכנית לקביעת ייחודיות לכל בתי הספר היסודיים בעיר ושימור הרצף בתיכונים, וזאת על מנת לספק את המענה לקשת הבקשות של התושבים. כחלק מתוכנית זו נערכות השנה סדנאות הכרות שאושרו על ידי משרד החינוך, כמו בשנה הקודמת. ובאשר לעתירה של הגב' אלבז כאשר נקבל אותה נשיב בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully