וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BP: סתימת באר הנפט במפרץ מתקדמת בהצלחה

טליה שחר

4.8.2010 / 16:53

חברת "בריטיש פטרוליום" הודיעה כי רשמה הישג משמעותי בניסיונותיה לסתום את הדליפה במפרץ מקסיקו, באמצעות הזרקת בוץ ללוע באר הנפט. במקביל, בכירה בממשל האמריקאי הצהירה: 75% מהנפט שדלף נוקו או התנדפו

התהליך שנועד לסתום באופן קבוע את הדליפה בבאר הנפט במפרץ מקסיקו השיג את "התוצאה המבוקשת". כך מסרה היום (רביעי) חברת "בריטיש פטרוליום". החברה החלה בהזרקת בוץ ללוע הבאר כדי לדחוף את הנפט הדולף בחזרה למקורו, ולדבריה, "הלחץ בבאר נמצא בשליטת הלחץ ההידרוסטטי של הבוץ".

ההצלחה המשוערת מגיעה 106 ימים אחרי שהפיצוץ באסדת "דיפווטר הורייזון" גרם למותם של 11 בני אדם ולדליפת הנפט החמורה ביותר בתולדות ארצות הברית. BP מחכה כעת לאישור מהממשל האמריקאי לסתום באופן סופי את הבאר באמצעות מלט. אולם, היא הדגישה כי הפתרון הקבוע היחיד הוא יצירת באר חלופית, שחפירתה תסתיים באמצע אוגוסט.

בצהריים אמרה יועצת הבית הלבן בתחום האנרגיה, כי דו"חות מדעיים מראים שכמעט שלושה רבעים מהנפט שדלף התנקו או התנדפו. לדברי קארול בראונר, רק כרבע מהנפט שדלף מהווה סכנה נוספת לסביבה. היא אף התייחסה להודעה של BP וכינתה אותה "מעודדת", אך הוסיפה כי נחוצים מאמצי ניקיון נוספים.

לפי ההערכות, כ-4.9 מיליון חביות נפט דלפו למי המפרץ וגרמו לנזק עצום לסביבה, למקורות הפרנסה של תושבי עיירות החוף.
בראיון ל-CNN אמרה בראונר כי ההתקדמות בניקוי הדליפה היא "כתוצאה מכך שקיימנו את התגובה הרחבה ביותר בהיסטוריה של המדינה שלנו. היו לנו כמעט 7,000 כלי שיט, ויותר מ-40,000 אנשים, שעבדו לנקות את זה: ללכוד את זה, לנקות את זה, לשרוף את זה. וזאת הסיבה שרוב הנפט נעלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully