וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבת ספדה לסא"ל הררי: "לא תראה אותי במדים"

עידן אבני

4.8.2010 / 17:54

סגן אלוף במילואים דב הררי, מפקד הגדוד שנהרג אתמול בגבול הצפון בחילופי אש עם צבא לבנון, הובא למנוחות בחלקה הצבאית של בית העלמין בנתניה. בתו נוי, העומדת בפני גיוס לצה"ל, ספדה לו: "אני לא מאמינה שלא תראה אותי מתגייסת"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: דורון שטיין)

מאות בני אדם ליוו אחר הצהרים למנוחות (רביעי) את סגן אלוף במילואים דב הררי, מפקד הגדוד שנהרג אתמול מאש צבא לבנון בגבול הצפון, בחלקה הצבאית בבית העלמין בנתניה. הררי, בן 45 במותו, שירת כמפקד גדוד החי"ר במילואים 920 שהוצב בגזרה והותיר אחריו ארבעה ילדים. נוי, בתו של הררי העומדת בפני גיוס לצה"ל, ספדה לאביה: "אני לא מאמינה שלא תראה אותי מתגייסת ועולה על מדים".

בתוך כך, חל שיפור במצבו של מפקד הפלוגה, סרן עזרא לקיה, שנפצע קשה בתקרית סמוך למשגב עם, והיום הוא שב להכרה מלאה בבית החולים רמב"ם בחיפה, שבו הוא מאושפז.

סגן אלוף אילן דיקשטיין, סגן מפקד החטיבה המרחבית 769 שבגזרה המזרחית בגבול לבנון שבה אירעו חילופי האש במהלכם נהרג הררי, חזר היום למקום האירוע ואמר לוואלה! חדשות כי הוא בטוח שהררי היה גאה בתפקוד הגדוד. "הדברים החשובים שהגדוד המשיך לתפקד למרות שאיבד את מפקדו", אמר דיקשטיין.

"עוצמתו של הגדוד היא בדוגמה האישית של הצוות, שאף כי המג"ד והמפקד הפלוגה נפגעו, המשיכו לפעול כמצופה". דיקשטיין הוסיף כי עד שעות הצהרים הושלמה משימת החישוף שהחלה אתמול. "אנחנו מבחינתנו חוזרים לפעילות שגרתית. מבחינתנו, התיירים והחקלאים שבמרחב הם הדבר המרכזי שלשמם אנחנו מגינים על גבול הצפון", הוא אמר.

מחקירת צה"ל עולה כי אתמול סמוך לשעה 12:00, פתחו צלפים של צבא לבנון באש ממארב מטווח של כ-400 מטרים, ופגעו בהררי ובעזרא שעמדו בעמדה חשופה. לפי ההערכות של גורמי צבא, מדובר במארב מתוכנן, שכן ארבע שעות קודם לכן הועברה ליוניפי"ל הודעה על כוונת צה"ל לבצע עבודות גיזום סמוך לגבול, ולצבא לבנון ניתנה שהות להתכונן. גורמים בצה"ל אמרו שבתקופה האחרונה הם מזהים ניסיונות לבצע פרובוקציה מצד צבא לבנון לאורך גדר הגבול שמתבטאים באיומים באמצעות נשק. ההערכה הראשונית בצה"ל היא כי הירי הוא יוזמה מקומית ברמת הפיקוד הזוטר.

עדכון ראשון: 16:02.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully