וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק לנתניהו: בטל את גירוש ילדי הזרים

פנחס וולף וגיל סימה

4.8.2010 / 16:24

שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה קורא לרה"מ לבטל את החלטת הממשלה לגרש 400 ילדי עובדים זרים. לדבריו, "ישראל לא יכולה לגרש מאות ילדים. זה לא יהודי, לא הומאני ויותיר צלקות בחברה הישראלית כולה"

עוז מרון

(צילום: ארכיון, עוז מרון, עריכת וידיאו: יאיר דניאל, קריינות: רועי כ"ץ)

שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק קורא לרה"מ בנימין נתניהו לשנות את החלטת הממשלה בדבר גירושם של 400 מתוך 1,200 ילדי העובדים הזרים השוהים בישראל.

לדברי ברק, "מדינת ישראל לא יכולה לגרש מאות ילדים. זה לא יהודי, לא הומאני ויותיר צלקות בחברה הישראלית כולה. אני מתכוון להציע לראש הממשלה לאמץ וליישם את מסקנות הוועדה הבין-משרדית לעניין מעמד ילדי הזרים בישראל רק לגבי עובדים זרים בעתיד ולאפשר את השארת 1,200 הילדים בישראל".

מוקדם יותר קיים שר הרווחה יצחק הרצוג (העבודה) מסיבת עיתונאים כדי להתייחס לביקורת שהובעה נגד התנהלותו בנושאים שונים שבטיפול משרדו. במסיבת העיתונאים תקף הרצוג את שר הפנים אלי ישי על מדיניות באשר לילדי העובדים הזרים ואמר כי "אלי ישי, אין לך מונופול על תפיסת היהדות הקולקטיבית של הישראלים". הרצוג הגן על מדיניותו במסגרתה נתן ידו להחלטת הממשלה בדבר גירוש 400 ילדי עובדים זרים. "זוהי לא ההחלטה המושלמת ובוודאי לא פסגת ההשקפה ההומאנית אבל זה מה שניתן היה להגיע אליו בנקודת הזמן הזו", אמר. הוא הוסיף כי על פי הנתונים שקיבל, מספר הילדים שיגורשו יהיה נמוך בהרבה מהמספר המקומי שננקב.

הקרב לא הסתיים?

הרצוג התייחס גם לביקורת שהופנתה נגד משרדו לגבי התנהלות שירותי הרווחה בפרשת הרצח של ילדי משפחת בן דרור. שר הרווחה הגיב לביקורת לפיה היה זה רשלני להרשות לאב, איתי בן דרור, לראות את ילדיו למרות אותות המצוקה ששודרו מגורמי הרווחה. "לא תיווצר אפשרות להסדרי ראייה עצמאיים בין הורים לילדיהם במקרים בהם יש חשש לפגיעה כלשהי לגבי מי מבני המשפחה", הצהיר. עוד הוסיף השר כי בניגוד להנחיות המקובלות הנהוגות היום לפיהן פקידי הסעד מקבלים את דין בית המשפט גם במקרים בהם ההחלטה מנוגדת לחוות דעתם המקצועית, יהיה עליהם מעתה לערער על כך. "אני מודע לעומס שאני יוצר אבל זה מחויב המציאות", אמר.

על כשלונו במערכה להעלאת שכר המינימום ולהגדלת קצבאות הביטוח הלאומי אמרי הרצוג כי "מבחינתי הקרב לא הסתיים". הוא התחייב כי תוכניתו להכנסת תיקון לחוק הבטחת הכנסה בעלות של 90 מיליון שקלים תעלה לוועדת השרים לחקיקה. "זה עוד מוקדם לומר מה אעשה במידה ולא אצליח להעביר את התיקון", התחמק מהשאלה אם הוא מתכוון לפרוש מהקואליציה במידה והתיקון לא יעבור, "אבל אאבק ולא ארפה עד שתתקבל".

בתוך כך, סגנית שר התמ"ת אורית נוקד (העבודה) פנתה במכתב לברק, יו"ר מפלגתה, בדרישה לפעול לדיון חוזר בממשלה בנוגע לילדי העובדים הזרים. לדבריה, "תוצאות ההצבעה ואופן התפלגות העמדות סביב שולחן הממשלה מאפשר להפוך את התוצאה על פיה ולהביא להישארותם של ילדי העובדים הזרים המיועדים לגירוש, זאת בהתאם לעמדתנו כפי שהתקבלת בישיבת הסיעה שהתכנסה לפני מספר חודשים לדיון בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully