וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד החינוך לא שמעו שמותר לנסוע לטורקיה

גיל סימה

4.8.2010 / 14:28

משרד החינוך אסר על שני תלמידים מצטיינים להשתתף בכנס בטורקיה, למרות שאזהרת המסע למדינה בוטלה. גורם בבית הספר: "נראה כי יד ימין לא מכירה את יד שמאל"

משרד החינוך אסר על שני תלמידי בית ספר להשתתף בכנס משלחות הדרכה מדעיות, שהתקיים בטורקיה בסוף השבוע האחרון. זאת, אף על פי שהמטה למלחמה בטרור הסיר את אזהרת המסע למדינה.

מדובר בכנס בינלאומי אשר התקיים במסגרת מחנה קיץ ליד עיר הנמל איזמיר שבמערב המדינה. לכנס אשר התמקד בנושא החלל וכלל אימון בסימולטורים של אסטרונאוטים ואף שיחות וידיאו עם מעבורת החלל ביוסטון, הוזמנו משלחות הדרכה מכל רחבי העולם כשמישראל היו אמורים לצאת אליו נציגים מביה"ס 'אורט הבונים' שבבת- ים.

בחירת הנציגים נעשתה ע"י הנהלת רשת בתי הספר באופן קפדני כשלקו הגמר הגיעו שני תלמידים בעלי ההישגים הגבוהים ביותר שנרשמו במהלך שנת הלימודים האחרונה. החשש הראשוני להשתתפותה של ישראל בכנס התעורר עם פרוץ המשבר ביחסי שתי המדינות לפני כחודשיים מיד לאחר תקרית המשט לעזה.

אולם, מאמצי בית הספר לאפשר את יציאת התלמידים בכל זאת לכנס לא פסקו, וגם העירייה נתנה את ידה ליציאתם של התלמידים לטורקיה תוך שהיא מפרסמת על לוחות המודעות את הגאווה המקומית ההולכת להפוך לבינלאומית עם השתתפותם של שני התלמידים במחנה. עם ביטול אזהרת המסע לטורקיה היו בטוחים מארגני המשלחת הישראלית כי הנסיעה למחנה נסללה אך רגע לפני יציאתם לדרך נשלחה ממשרד החינוך הוראה האוסרת זאת.

"נראה כי יד ימין לא מכירה את יד שמאל, כשמצד אחד מסכימים ליציאת ישראלים לטורקיה ומצד שני אוסרים על מי שאמור להעניק לנו בסופו של דבר כבוד בינלאומי להשתתף באירוע מסוג זה", אמר גורם בביה"ס.

מרשת אורט ביקשו למסור כי "ביה"ס אורט הבונים נוהג לשלוח את תלמידי המצטיינים לתחרויות רבות בתחום הטכנולוגיה והמדע בארץ ובעולם. לנוכח תנאי המציאות הנוכחית נמנע מתלמידי ביה"ס כמו גם מיתר התלמידים בבתי ספר אחרים בארץ להשתתף בתחרות זו". ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי הוא עדיין לא מאפשר למשלחות בית ספריות לא רשמיות לצאת לטורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully