וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נכשל ניסיון התנקשות באחמדיניג'ד

4.8.2010 / 11:33

רשת הטלוויזיה הערבית "אל-ערביה" דיווחה כי בעת שנשיא אירן הגיע לשדה התעופה בעיר המדאן שבצפון-מערב אירן על מנת לשאת שם נאום, הושלך לעברו רימון, אך הוא לא נפגע

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

האם ניסו להתנקש בחייו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד? רשת הטלוויזיה הערבית "אל-ערביה" דיווחה הבוקר (רביעי) כי בעת שנשיא אירן הגיע לשדה התעופה בעיר המדאן שבצפון-מערב אירן על מנת לשאת שם נאום, נעשה ניסיון להתנקש בחייו. בסוכנויות הידיעות הרשמיות באירן, כגון אירנ"א, אין אזכור לניסיון ההתנקשות. עד כה לא נטל אף גורם אחריות על ניסיון החיסול.

על פי הדיווחים, רימון הושלך לעבר שיירתו של אחמדינג'ד במהלך נסיעה בשדה התעופה בעיר. לשכתו של אחמדינג'ד אישרה את הדברים והבהירה כי נעשה ניסיון לחסל את הנשיא. מלשכת נשיא אירן נמסר עוד כי כתוצאה מניסיון ההתנקשות נפצעו מספר בני אדם. לפי הדיווח ב"אל-ערביה", משליך הרימון נעצר. עוד דווח כי הרימון שהושלך פגע במיניבוס של עיתונאים שהתלוו לאחמדינג'ד בביקורו בהמדאן.

בתוך כך, מספר כלי תקשורת באירן מכחישים כי נעשה ניסיון התנקשות בחייו של אחמדינג'ד. ב-PRESS TV דווח כי "לא אירעה שום התקפה שכזאת". לדברי גורמים רשמיים, אירע בלבול בגלל רעשי פיצוץ זיקוקי דינור. "זה היה נפץ, והודעה תפורסם בקרוב", אמר גורם בלשכת אחמדינג'ד לסוכנות הידיעות הצרפתית.

לא הניסיון הראשון

סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה לפי פרסום באתר האינטרנט של העיתון חבאר כי רימון הושלך הבוקר לעבר מיניבוס שהוביל עיתונאים שליוו את נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בביקור בעיר המדאן שבמערב המדינה. גם לפי דיווח זה, הנשיא אחמדינג'ד לא נפגע בהתקפה. כעת משודר הנאום של אחמדינג'ד בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית.

שלשום טען אחמדינג'ד כי ישראל שכרה רוצחים שיתנקשו בחייו. בנאום בפני אירנים גולים, אמר הנשיא: "הציונים שלחו אנשים כדי להתנקש בי. תראו כמה שהם חסרי אונים. הישראלים התנקשו בכל כך הרבה אירנים".

זהו אינו ניסיון ההתנקשות הראשון באחמדינג'ד. בינואר 2006 דווח כי שני פיצוצים שאירעו בבנק ובבניין ממשלתי בעיר הערבית ברובה אהווז שבדרום אירן בוצעו במטרה לפגוע בו. ארבעה בני אדם נהרגו בפיצוצים וכ-40 נפצעו.

אחמדיניג'ד היה אמור לבקר בעיר, אולם ממשרדו נמסר אז כי הוא ביטל את הביקור בשל סופת חול המשתוללת באזור, שהיתה מונעת ממנו לטייל ברחובות העיר בחברת התושבים, כמנהגו. אולם בתחנת הטלוויזיה הלבנונית אל-מנאר, השייכת לחיזבאללה, דווח כי הפצצות נועדו להרוג את אחמדינג'ד. כתב התחנה בטהרן טען כי הנשיא האירני ביטל את ביקורו בעיר לאחר שמשרדו קיבל מידע מוקדם באשר לתוכנית ההתנקשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully