וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביוניפי"ל מאשרים: "צה"ל פעל בשטח ישראל"

4.8.2010 / 11:23

דובר כוח האו"ם בלבנון הודיע כי ישראל פעלה בצד הישראלי בזמן תקרית הירי בגבול הצפוני והבהיר כי "העצים שנגזמו מוקמו בצד הדרומי של הקו הכחול". נציגי צה"ל וצבא לבנון ייפגשו הערב בתיווך הארגון

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

כוחות יוניפי"ל אישרו הבוקר (רביעי) כי כוחות חיילי צה"ל פעלו בצד הישראלי של "הקו הכחול", לפני תקרית הירי בגבול לבנון. "יוניפי"ל קבעה שהעצים שנגזמו בידי הצבא הישראלי מוקמו בצד הדרומי של הקו הכחול בצד הישראלי", כך נאמר בהודעה של דובר הארגון. בתקרית נהרג סגן אלוף דב הררי וקצין נוסף, סרן עזרא לקיה נפצע קשה.

בתוך כך, צפויים להיפגש הערב נציג צה"ל, נציג צבא לבנון ומפקד כוח יוניפי"ל בבסיס נאקורה של האו"ם. במהלך הפגישה צפויים הצדדים לדון באירוע אתמול ובהשלכותיו. את ישראל ייצג תא"ל יוסי היימן, ראש החטיבה האסטרטגית ואגף התכנון. הפגישה נערכת בהסכמת ישראל ולבנון ולקראת ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם.

ביוניפי"ל ממשיכים בחקירת תקרית הירי אתמול. "בשלב זה איננו פוסלים שום כיוון חקירה", אמר דובר הארגון אנדרה טננטי לוואלה! חדשות. "אנו בודקים האם כל הצדדים היו מודעים לפעילות הישראלית והאם אכן פעלה ישראל במקום מותר. כמובן שמדובר באירוע חמור מאוד והמטרה שלנו היא להשיב את השקט לאזור ולמנוע פעילות עוינת משני הצדדים". בתוך כך, תיגבר הבוקר יוניפי"ל את כוחותיו באזור התקרית. זאת בין היתר בשל פעילות צה"ל באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully