וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יממה: צה"ל חזר לפעול באזור התקרית

כוח צה"ל מלווה באבטחה, שב לאזור בו אירעה התקרית עם צבא לבנון אתמול במטרה לבצע את המשך פעולת החישוף. החיילים קיבלו הוראות להגיב במידה שמתפתח אירוע. גורם ביטחוני: "ממשיכים בפעילות השגרתית"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

כוח צה"ל שב הבוקר (רביעי) לבצע את פעולת חישוף העצים על גבול לבנון, אשר במהלך ביצועה התפתחה תקרית הירי בה נהרג סגן אלוף דב הררי וקצין נוסף, סרן עזרא לקיה נפצע קשה. במקום פועלים כוח הנדסה, כוח אבטחה גדול ומעובה יותר וסיור שמאבטח את העבודות. החיילים ירדו אל השטח עם פק"ל מלא וההנחיות הינן שהם רשאים להגיב במידה שמתפתח אירוע כלשהו.

גורם ביטחוני התייחס להמשך פעילות צה"ל בגבול ואמר לוואלה! חדשות כי "אנו ממשיכים בפעילות השגרתית שלנו. הפעילות הזו כוללת את הפעילות על 'הקו הכחול', כחלק ממימוש הריבונות הישראלית עד המטר האחרון". גורם בצה"ל אמר כי "צבא לבנון מבין את ההשלכות של פרובוקציה כפי שהיתה אתמול. הם יודעים שיש בכוחם להמשיך במדיניות המתונה ושאין מקום לסטות מהסטטוס קוו בעניין 'הקו הכחול'".

שר הביטחון אהוד ברק אמר היום כי התגובה לירי אתמול היתה מידתית. בראיון לקול ישראל אמר "התגובה היתה נכונה. גם מיידית וגם תכליתית. אנחנו לא מתחייבים להגיב בפעמים הבאות באותה הדרך". הוא הוסיף כי בשיחותיו עם האמריקאים והצרפתים העלה את נושא חימוש צבא לבנון ואת טענת ישראל כי הדבר הוא שגיאה. "אנחנו חושבים שזו שגיאה לחמש במערכות מתקדמות את צבא לבנון משום שהדברים האלה עלולים למצוא את עצמם בידי החיזבאללה. אך לנגד עינינו מתרחש דבר עוד יותר מטריד, שצבא לבנון עצמו מפעיל נגדנו את הנשק הזה".

בתקרית אתמול נהרג דב הררי, קצין צה"ל במילואים בדרגת סגן אלוף. הררי בן 45, אב לארבעה, התגורר בנתניה ושירת כמפקד גדוד החי"ר 920 שהוצב בגזרה. הלווייתו תתקיים בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בנתניה.

בתקרית נפצע באורח קשה גם סרן עזרא לקיה מכפר הרי"ף ששימש כמפקד פלוגה בגדוד. לקיה פונה במצב בינוני לבית החולים אולם לאחר בדיקה ראשונית הוגדר מצבו כקשה אך יציב. מנהל חדר המיון של בית החולים רמב"ם, ד"ר שלומי ישראלי, אמר כי "החייל הגיע עם פציעת חזה, נותח והועבר לטיפול נמרץ. מצבו יציב ואין סכנה לחייו". הבוקר השתפר מצבו של לקיה והוא שב להכרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully