וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 נפגעים בעימותים בפינוי כפר בדואי בנגב

רמי שני וניר יהב

4.8.2010 / 9:34

פקחים של מנהל מקרקעי ישראל הגיעו לפנות בתים שנבנו מחדש בכפר הבדואי אל עראקיב, שפונה בשבוע שעבר ונתקלו בהתנגדות. חמישה בני אדם נפגעו, ח"כ א-סנע התבצר בבית והוצא בכוח

אלברטו דנקברג

(צילום: אלברטו דנקברג, עריכה: דורון שטיין)

פקחים של מנהל מקרקעי ישראל ביצעו הבוקר (רביעי) הריסה של כ-10 מבני מגורים ביישוב הבדואי אל עראקיב. בתיו של היישוב נהרסו כבר בשבוע שעבר ותושביו ניסו להקים חלק מהם מחדש. פעילות ההריסה נעשתה באבטחת המשטרה לאחר שעלה החשש כי תושבי הכפר ינסו למנוע את הרס המבנים שהוקמו באופן בלתי חוקי.

במהלך ההריסה התפתחו עימותים בין אנשי המשטרה לתושבי הכפר בהם נפגעו חמישה בני אדם. ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) התבצר בתוך אחד הבתים שהיה מיועד להריסה אך הוצא ממנו בכוח. א-סנע התעלף במהלך העימותים עם השוטרים והוא ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. מקורביו טענו כי השוטרים הפעילו כוח פיזי נגדו וכי הוא נפצע גם באורח קל בראשו.

א-סנע אמר קודם לכן כי "מדובר במדיניות הרסנית ופושעת שמבצעת ממשלת ישראל נגד האוכלוסיה הערבית בנגב". "המשך הריסות הבתים יוביל לאינתיפאדה עממית שתוצאותיה יהיו קשות והאחריות תהיה מוטלת על גב הממשלה הגזענית הימנית", הוסיף ח"כ א-סנע. הוא תיאר את הריסות הבתים בנגב כ"טרור של מדינה נגד אזרחיה הערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully