וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: הליך הקבלה לבית ספר בשדרות - פסול

רמי שני

4.8.2010 / 9:18

תושבת שדרות הגישה עתירה בה היא דורשת לעצור את הליך קבלת תלמידים לבי"ס יסודי בעיר, מפני שלטענתה הוא נעשה באופן פסול. לדבריה, בית הספר קיים מבחני מיון בניגוד לתקנות האוסרות על כך

שחיתות שלטונית או מהלכים חינוכיים? תושבת שדרות, לבנת אלבז, הגישה אתמול (שלישי) עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בה היא דורשת לעצור הליך קבלת תלמידים לבית ספר יסודי בשדרות. העתירה הוגשה נגד אגף החינוך של עיריית שדרות, מנכ"ל משרד החינוך ומחוז הדרום במשרד החינוך.

לטענת אלבז, הליך קבלת הילדים נעשה בדרך פסולה, שאינה עולה בקנה אחד עם הנחיות משרד החינוך. לטענת אלבז, עקפה מערכת החינוך בשדרות את הנחיית המשרד שלא לקיים בחינות קבלה לבתי ספר, בכך שביצעה סדנאות היכרות בהן נבדקו כישוריהם של הילדים והתאמתם למוסדות החינוך: "הזמינו את הילד לסדנת היכרות, תוך כדי הסדנה, ראיתי מדריכות מסתובבות, שואלות שאלות ורושמות את התשובות. אחרי הסדנה, קיבלנו הודעה שהילד רשום לבית ספר אחר, מרוחק ממקום המגורים" טענה אלבז, "הוא לא רשום לבית הספר הקרוב למקום המגורים שלנו".

"מדובר בהליך בלתי שוויוני"

בית הספר אליו ביקשה אלבז לרשום את בנה, נחשב בשדרות לאחד מבתי הספר היסודיים הטובים ביותר בעיר. משרד החינוך התערב בעבר בשיקולי מערכת החינוך של שדרות, שביקשה לקיים מבחני מיון בשל מספר גדול של תלמידים שנרשמו אליו. המשרד הודיע לעירייה, כי הדבר מנוגד לתקנות האוסרות קיום מבחני מיון. העתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי, מגוללת את השתלשלות העניינים מנקודת ראות עיניה של אלבז בבואה לרשום את בנה לכיתה א' בבית הספר הקרוב למקום מגוריו על פי החוק. אלבז ביקשה בעתירה, שאותה הגישה בשם בנה, להקפיא את הליך הרשמת התלמידים ואת התערבות בית המשפט כדי למנוע שימוש בתוצאות הסדנה לצורך מיון התלמידים לבית הספר.

נימוקי העתירה משתרעים על פני 18 עמודים. לטענת אלבז, מדובר בהליך בלתי שוויוני מצד עיריית שדרות, הפוגע בתלמידים. כמו כן היא טוענת, שבמשרד החינוך ידעו על פעולות העירייה בתחום זה, אך נמנעו מלפעול כלפיה: "מינהל החינוך בעיריית שדרות , לא רק שלא עמד על משמר השוויון, אלא אף הנהיג מדיניות הפוגעת בו באופן חמור, וזאת על דעת עצמו, ובניגוד גמור לתקנות, לחוזרי המנכ"ל ולמדיניותו ארוכת השנים של משרד החינוך".

במשרד החינוך אומרים בתגובה, כי העתירה טרם התקבלה וכאשר היא תתקבל, תינתן התגובה לבית המשפט. מעיריית שדרות נמסר בתגובה כי "מערכת החינוך בשדרות עוברת תהליך 'הכרה במרחב החינוך' כחלק מתוכנית לקביעת ייחודיות לכל בתי הספר היסודיים בעיר ושימור הרצף בתיכונים וזאת על מנת לספק את המענה לקשת הבקשות של התושבים. כחלק מתוכנית זו נערכות השנה סדנאות הכרות שאושרו על ידי משרד החינוך, כמו בשנה הקודמת. ובאשר לעתירה של הגב' אלבז כאשר נקבל אותה נשיב בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully