וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמרנו שנפעל נגד ישראל - ולא האמינו לנו"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.8.2010 / 8:28

גורמים בכירים בצבא לבנון סיפרו לעיתון מקומי כי "הפיקוד של צבא לבנון החליט לפעול מול כל הפרה ישראלית והודיע לישראלים על כך", וציינו כי "כעת הם שילמו את המחיר על שלא האמינו לנו"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

"הפיקוד של צבא לבנון קיבל בעבר החלטה לפעול אל מול כל הפרה ישראלית. עדכנו בצורה ברורה את הצד הישראלי בהחלטה הזו, אך נדמה שהם לא האמינו ולכן הם שילמו את המחיר" – כך מסרו (רביעי) מקורות צבאיים בכירים לעיתון הלבנוני "א-ספיר" בהתייחסם לתקרית הירי אתמול בגבול הצפון, במהלכה נהרג סגן אלוף במיל' דב הררי וכן ארבעה לבנונים.

דובר צבא לבנון הודה אתמול בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית שצבא לבנון ירה ראשון: "צבא לבנון הוא מי שירה ראשון לעבר החיילים הישראלים שנכנסו לשטח הלבנוני. זו הגנה על ריבונות וזכות מוחלטת".

המקורות הוסיפו ואמרו כי כוח צה"ל ניסה לפעול באזור מסוים שהריבונות בו נתונה לוויכוח ולפיכך פרצו העימותים: "הודענו לכוח יוניפי"ל שאנחנו מתנגדים לפעולה הפרובוקטיבית אולם ישראל התעקשה להמשיך בפעולה", מסרו. המקורות הבהירו עוד כי גם בעתיד הם יילחמו בכל ניסיון להפר את הריבונות הלבנונית ולהתקדם לשטח הלבנוני "יהיה המחיר אשר יהיה".

"מפקדי צבא לבנון נתנו לכוחות הצבא הוראה לפתוח באש מבלי לקבל אישור מהמפקדים, ואיננו מתכוונים לשנות את ההחלטה הזו", הוסיפו. לדבריהם, בעקבות האירועים אתמול צפויה להתקיים היום פגישה משולשת ישראלית-לבנונית-בינלאומי באזור מעבר הגבול בראש הנקרה כדי לדון באירוע ובהשלכותיו.

גורמים בלבנון מסרו לעיתון הלבנוני 'א-נהאר' כי "כל הסימנים מעידים על כך שתקרית הירי בגבול הצפון היא תקרית מקומית", אולם הם תהו מה יקרה אם זו אינה תקרית חולפת. הגורמים טענו כי "צבא לבנון הוכיח כי הוא נמצא בכוננות להגיב באופן מיידי על ההפרות הישראלית והוכיח כמה חשוב שהוא נמצא בגבול עם ישראל". הגורמים מסרו עוד כי העובדה שחיזבאללה לא התערב בתקרית הירי היא "חיובית ומעידה שלבנון מכבדת את החלטה 1701 של האו"ם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully