וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוני' ת"א תסייע לסטודנטים לממן המעונות

גיל סימה

4.8.2010 / 6:26

הסכם שנחתם בין אגודת הסטודנטים בתל אביב להנהלת האוניברסיטה יבטיח חיים קצת יותר קלים לסטודנטים המתגוררים במעונות. לפי ההסכם תוקם קרן מלגות שתסייע לסטודנטים לממן את מגוריהם

לאחר מאבק ממושך ומו"מ שנמשך חודשים ארוכים נחתם בתחילת השבוע הסכם בין אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב להנהלת האוניברסיטה. במסגרת ההסכם יקבלו הסטודנטים המתגוררים במעונות ומתקשים בתשלומים החודשיים בהחזר של אלף שקל לשנה עבור כל סטודנט.

המאבק להחזר הכספי החל עוד בתחילת השנה האקדמית האחרונה אז התברר כי שכר הדירה עבור המעונות אשר עמד עד אז על 750 שקלים בממוצע יזנק בעשרות אחוזים ויגיע ל-1,200 שקלים לסטודנט. "נסעתי למשפחה המתגוררת בלוס אנג'לס", מספרת ים רייכרט, סטודנטית למגדר וספרות אמריקאית, "רק כאשר חזרתי שמעתי שאצטרך לשלם יותר".

כמו אחרים גם לרייכרט אשר עלתה ארצה לבדה לפני שלוש שנים מלוס אנג'לס לא נותרה ברירה ואת הגזירה הכלכלית היא נאלצה לקבל בחירוק שיניים. "הייתי פה בביקור בארץ וישר התאהבתי, לא חשבתי כמה יהיה לי קשה, בלי הרבה התלבטויות החלטתי לעזוב את הכול ולעלות אבל אני חייבת לומר שלא תיארתי לעצמי כמה קשה להיות כאן סטודנט", היא אומרת.

להנהלת האוניברסיטה היו סיבות רבות להעלאת שכר המעונות. לדבריה הגורם העיקרי לכך נבע משיפוץ מאסיבי נשעה במתחם המעונות, מה ששיפר לדבריה את איכות חייהם אך יחד עם זאת גרע מהם עוד מאות שקלים לחודש. בשלב זה התערבה אגודת הסטודנטים ולאחר יותר מחצי שנה של התדיינות מול הנהלת האוניברסיטה הוחלט להקים קרן מלגות בסך 960 אלף שקלים, במסגרתה יקבלו מרבית הסטודנטים הלומדים במעונות החזר של 1,000 שקלים לסטודנט עבור כל שנה.

"קרן המלגות לסטודנטים במעונות מהווה ערך משמעותי עבור סטודנטים בעלי קשיים סוציו אקונומים להשכלה גבוהה, כל מה שנותר לי הוא לברך את האוניברסיטה על החלטתה האמיצה", הגיב על ההסכם שחר בוצר, יו"ר אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully