וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: החזירו האזרחות למרות שהתנצרתי

גיל סימה

4.8.2010 / 4:06

למרות שהתנצרה וויתרה על אזרחותה הישראלית מבקשת בת 60 ששבה לארץ לקבל מחדש את אזרחותה הישראלית. לדבריה, היא התנצרה רק כדי להתחתן עם בן זוגה הקתולי

בג"ץ הורה השבוע למשרד הפנים לבחון מחדש את בקשתה של אישה ששבה לישראל לאחר שהיגרה לגרמניה, התנצרה וויתרה על אזרחותה הישראלית. האישה עתרה לבג"ץ בבקשה להורות למשרד הפנים להעניק לה אזרחות מחודשת.

האישה, בת ה-60, היא בתם של הורים יהודים ניצולי שואה. בשנת 1975 נכנסה להיריון מבן זוגה, נוצרי קתולי ונישאה לו בכנסיה שביפו. שנתיים קודם לכן עברה האישה טבילה, אולם לדבריה הכול נעשה בכדי שתוכל להתחתן עם בן זוגה ולהוליד את בתם התינוקת. הבת נרשמה בתעודת הלידה כיהודיה.

בשלב זה העתיקו בני הזוג את מקום מגוריהם לגרמניה, כשהאישה ביקרה לעיתים בארץ את אמה החולה וביקשה לוותר על אזרחותה הישראלית בכדי להימנע מתשלומי מסים אשר חלו עליה כאזרחית ישראלית. "ממילא אני חיה כנוצרייה", כתבה לפקידי המשרד. בשנת 1985 בוטלה אזרחותה של האישה ובנותיה אשר נולדו לה במהלך השנים.

16 שנה מאוחר יותר, לאחר שנפגעה בתאונת דרכים קשה ובתום תהליך השיקום שעברה נודע לה כי בעלה נטש אותה ועבר לגור עם אישה אחרת, החליטה האישה לחזור לישראל ולהעביר ארצה את כל רכושה. באותו זמן היא גם קיבלה את הבשורה הקשה על מות אמה.

חזרתה לישראל עורר בה שוב את רצונה להיות בעלת מעמד של אזרחית אולם כאשר פנתה למשרד הפנים וביקשה זאת סירבו הפקידים לתת לה את התעודה הנכספת מאחר ומצאו במסמכי העבר שהיא המירה את דתה. "אינך זכאית יותר למעמד בישראל. תוכלי להיכנס ארצה למטרות ביקור באשרת תייר בלבד", נכתב לה.

האישה לא ויתרה ובאמצעות פרקליטה, עו"ד רון חנוך מובשוביץ עתרה לבג"ץ וניסתה להוכיח את מעמדה הישראלי. בפסק הדין שניתן בבית המשפט אמנם קבע הרכב השופטים בראשותו של אליקים רובינשטיין כי האישה לא דברה אמת והודעותיה על המרת דתה לנוצרייה נעשו מתוך נוחות, אך לאור נסיבותיה החריגות יש לשקול את מעמדה האזרחי. "גם אם לא תוענק לעותרת בסיומו של הליך אזרחות ישראלית", נכתב בפסק הדין, "ראוי ששר הפנים יתחשב בנסיבותיה האישיות הקשות מהשנים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully