וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: היורה הלבנוני היה מתואם עם מפקדיו

בצה"ל מעריכים כי הלך הרוח בצבא לבנון הוא זה שנתן לקצין שפתח בירי "רוח גבית" לעשות כן. אולם הסברה הרווחת היא כי לבנון אינה מעוניינת בהסלמה וכי הירי לא כוון דווקא נגד קצין צה"ל

אבישי גולן

(צילום: אבישי גולן, עריכה: דורון שטיין)

חייל דרום לבנון שביצע את הירי לעבר כוח צה"ל עשה זאת בתיאום עם מפקדיו, כך העריכו אמש (שלישי) במערכת הביטחון. בשל כך, הגיב צה"ל בחריפות, בין היתר באמצעות תקיפה באמצעות מסוק, את מפקדת הגדוד בו משרת החייל בעיירה א-טייבה. הקצין שפתח בירי הוא בדרגת מ"פ, אך טרם ברור האם הוא שיעי והאם היה בקשרים עם גורמי חיזבאללה.

בצה"ל רואים בהתבטאויות האחרונות של בכירים בצבא לבנון, המביעים תמיכה בחיזבאללה כ"רוח גבית" לירי הלבנוני היום. אולם הסברה היא כי לבנון אינה מעוניינת בהסלמה כלשהי באזור ושהקצין שפעל היום נהג בהתאם להבנתו את הלך הרוחות בצבא לבנון בתקופה האחרונה. עוד מעריכים בצבא כי הירי לא היה מכוון לעבר מג"ד המילואים ולא היתה כוונה להרוג קצין בכיר בשטח. ייתכן אף כי הקצין עצמו לא תיאר שהאירוע יסלים בצורה כה חמורה.

בתוך כל מוסרים גורמים בצה"ל כי כוח יוניפי"ל שסייר באזור תקרית הירי בגבול הצפון קבע כי כוח צה"ל פעל מתוך שטחי ישראל, ועל כן הירי מצד לבנון היה בלתי מוצדק. מחר צפויים להתכנס נציג צה"ל, נציג צבא לבנון ומפקד כוח יוניפי"ל, אלברטו אסרטא במסגרת פגישה שיזם כוח האו"ם. בפגישה צפוי מפקד יוניפי"ל לבקש מהצדדים להרגיע את הרוחות ולנהוג על פי החלטה 1701.

נטייה לעמדת חיזבאללה

לפי ההערכה, לחיזבאללה לא היה יד באירוע היום שכן הוא אינו תואם את אינטרס הארגון לשמור על שקט יחסי בגבול הצפון. בנוסף, מעריכים בצה"ל כי האירוע אף אינו תואם את האינטרס הלבנוני, שכן עם תחילת חילופי האש באזור, החלו רבים מהתושבים המקומיים לנטוש את בתיהם ולנוע צפונה.

בצה"ל מזהים הקצנה בעמדותיהם של חיילי צבא לבנון ונטייה בעמדותיהם לעמדת חיזבאללה. לעיתים, גורמים בצבא לבנון מתאמים סיורים שלהם עם אנשי חיזבאללה, הפועלים בתוך הכפרים בדרום לבנון. בצה"ל הבחינו כי בשבועות האחרונים במהלך סיורי החיילים בסמוך לקו הכחול (הגבול הבינלאומי עם לבנון) מלווים אנשי צבא לבנון את צה"ל במעקב מקרוב.

בחילופי הירי אתמול נהרג סא"ל במילואים דב הררי אשר שירת כמפקד גדוד החי"ר 920 שהוצב בגזרה. מפקד הפלוגה סרן עזרא לקיה נפצע באורח קשה.

עדכון ראשון: 23:31

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully