וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד של אליאור חן: התביעה הציגה עדות שקר

3.8.2010 / 21:34

אריאל עטרי, פרקליטו של "הרב המתעלל", מאשים את התביעה במשפטו בהצגת עדות בידיעה שהיא עדות שקר. "הפרקליטים בחרו להציג בפניו תמונה מעוותת". בפרקליטות הגיבו: "הטענות מופרכות"

התפתחות נוספת במשפטו של אליאור חן: פרקליטו של חן, עו"ד אריאל עטרי, טוען כי התובעים בתיק אפשרו לאחד הילדים שחן נאשם בהתעללות בהם להעיד נגדו, למרות שידעו כי מדובר בעדות שקר.

חן נאשם בשמונה אישומים של התעללות בקטין או בחסר ישע ותקיפת קטין או חסר ישע הגורמת חבלה חמורה. כתב האישום נגדו מגולל שורה ארוכה של מקרי התעללות שלפי החשד ביצע חן בשמונת ילדיהם של "האם המתעללת" ובעלה. בין השאר, נטען נגדו כי הוא וחסידיו הכו את א' בן השלוש, השקו אותו ערק, קשרו אותו לכסא פלסטיק באמצעות אזיקונים מפלסטיק וחבלים למשך שעות ארוכות, מנעו ממנו מזון הטביעו את ראשו בכיור. כמו כן הם נאשמים כי גרמו לילד לכוויות בגב, שברו את ידו ומנעו ממנו לקבל טיפול רפואי. לילד נגרם נזק מוחי בלתי הפיך והוא מאושפז במצב של צמח.

עו"ד עטרי שלח אתמול (שני) מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בו הוא שוטח את טענותיו נגד עורכי הדין אשרת שוהם ודניאל מור מפרקליטות מחוז ירושלים. במכתב נטען כי אחד מהנערים במשפחה הפליל את חן בכך שנתן הוראה לפגוע בילד בן ה-3, אולם בשיחה מוקדמת שניהל עם נציגי הפרקליטות סיפר להם גרסה שונה שבה חן אינו מוזכר והדברים מיוחסים לאדם אחר.

"דומה שהרצון להרשיע את חן, בכל מחיר, גם במחיר הטעיית השופט, העביר את עורכי הדין מור ושוהם על דעתם", כתב עטרי במכתבו. "יודגש כי, מעבר לכך שהפרקליטים ידעו, מראש, על השוני בעדויות ובחרו להשמיע עדות שקר מפי העד, הם בחרו לא להציג בפני העד ובפני בית המשפט את עדותו הסותרת ובכך, בעצם, בחרו להטעות את השופט ולהציג בפניו תמונה מעוותת – כשהם יודעים ומתכוונים להביא לעיוות דין ולהותרת רושם שגוי על השופט, במעשיהם".

"בחרו להשמיע עדות שקר"

עורך הדין עטרי טוען עוד במכתבו כי הפרקליטות גיבשה כתב אישום מלא חורים וסתירות ואף מנוגד בחלק מהמקרים לראיות ולעדויות שבידי הפרקליטות. "על פניו, מדובר במעשה שלא ייעשה ובניצול פסול של כוחה של המדינה לנסח כתב האישום וליצור דעת קהל שלילית על ידי עצם הניסוח, נגד חן", כתב עטרי.

על פי המכתב, מעשיהם של התובעים עולים בכדי עבירה אתית ואף עבירה פלילית. "התנהגותם של מור ושוהם היא שערורייתית, היא ממיטה קלון על הפרקליטים המופיעים מטעם המדינה בפני בתי משפט ופוגעת באמון הרב שרוחשים בתי המשפט לנציגי המדינה המופיעים בפניהם. דווקא מאחר שרובם המוחלט של נציגי הפרקליטות המופיעים בפני בתי המשפט הינם אנשים ישרים וראויים, יש לבער התנהגות שכזו, לנכש עשבים שוטים מגינת שירות המדינה ולהעמיד את האחראים למעשה, לדין", כותב הפרקליט.

מהפרקליטות נמסר בתגובה כי "הנאשם וסנגורו בחרו בהתנהלות חריגה וחסרת תקדים ונמנעו מחקירה נגדית של עדים ומהגשת מסמכים כאשר כל החומר היה בפניהם במשך חודשים ארוכים. בית המשפט העליון אף הביע את דעתו בדבר התנהלות ההגנה. צר לתביעה שאת המשפט בחרו הנאשם וסנגורו לנהל בזירה התקשורתית ובאמצעות טענות מופרכות במקום לנהל את התיק במקום הראוי לו - בית המשפט. מעבר לכך העניין מונח כיום לפתחו של בית המשפט והוא שיכריע על סמך הראיות שהוצגו בפניו. נציין כי כנגד עו"ד עטרי הוגש כתב אישום בעבירת שיבוש הליכי משפט והטרדת עד בפרשייה זו בכך שביקר את העדה המרכזית בפרשה ומסר לה מסרים בשמו של הנאשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully