וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: קיבל שוחד והעביר פלסטינים במחסום

3.8.2010 / 19:51

חייל ששירת במחסום חיזמא שבאזור י-ם מואשם כי קיבל בכ-20 מקרים העביר מכויות פלסטיניות ללא בדיקה תמורת 500 שקלים בכל פעם. פרקליטיו: "לא היה סיכון ביטחוני, לא דבק בו רבב"

כתב אישום בגין קבלת שוחד הוגש היום (שלישי) לבית הדין הצבאי ביפו כנגד חייל המשרת במשטרה הצבאית באשמה כי העביר כלי רכב ללא בידוק במחסום חיזמא שבצפון ירושלים תמורת קבלת כספים. בכתב האישום שהגישה הפרקליטות הצבאית עולה כי החייל, המשרת כמאבחן ביטחוני בגדוד המעברים של המשטרה הצבאית, נטל במהלך החודשים האחרונים למעלה 10,000 שקלים בתמורה להעברת רכבים ללא בידוק בכ-20 מקרים שונים. הוא מואשם גם בקבלת דבר במרמה וצפוי לקבל עונש של עד חמש שנות מאסר.

על פי כתב האישום, נותני השוחד ציידו את החייל בטלפון נייד מסוג "טוקמן" שהוטען מבעוד מועד בדקות זמן אוויר על מנת לתקשר עמו. בנוסף, מואשם החייל בעבירה של חריגה מסמכות עד כדי סיכון ביטחון המדינה, ובכתב האישום מצוין כי "במעשיו חרג החייל מסמכותו ובמעשיו אלה פגע או עלול היה לפגוע בביטחון המדינה".

באי כוחו של החייל, עו"ד אייל בסרגליק וחיים מכלוף, מכחישים את ההאשמות כנגד מרשם. "זה עתה קיבלנו את חומר החקירה בתיק וייקח זמן לעיין בו", אומרים השניים, "עם זאת, בשלב זה ולאחר עיון ראשוני בכתב האישום עולה כי בפועל, למרות ההאשמה בחריגה בסמכות עד כדי סיכון ביטחון המדינה, לא היה כל סיכון בטחוני בפעולותיו של החייל אשר לא דבק בו רבב. הוא לא נטל שוחד, ואנו מניחים כי עם שוך הסערה וכבר בתחילת המשפט תשתנה תמונת כתב האישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully