וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוברת קומיקס חדשה תשפר את יחסי ארה"ב-יפן?

טליה שחר

4.8.2010 / 0:20

לציון יובל שנים לאמנת שיתוף הפעולה בין ארה"ב ליפן, צבא ארה"ב מגייס לשורותיו סדרת קומיקס חדשה שתחנך את היפנים הצעירים על חשיבות היחסים הצבאיים בין שתי המדינות

הצבא האמריקאי מתכוון ללמד את הדור הצעיר ביפן על חשיבות הברית הצבאית בין ארצות הברית ליפן באמצעות סדרת קומיקס מסוג "מנגה". הגיליון הראשון של "הברית שלנו – שותפות ארוכה" יפורסם היום (רביעי) באינטרנט ומאוחר יותר גם בחוברות.

בסדרה מסופר על ילד אמריקאי בשם אוסה-קון, משחק מילים המשלב בין USA ו"אוסאגי", ארנב ביפנית. הארנב מתחבר עם ילדה יפנית בשם אראיי אנזו - ברית ביפנית. בגיליון הראשון של הקומיקס, הילד מספר לאנזו שהוא הגיע להגן על ביתה מכיוון שהם "חברים חשובים". "זה טוב שיש חבר שאפשר לסמוך עליו שילך איתך", אומרת הילדה. כל גיליון ידון בדרך שבה כוחות אמריקאים ויפנים עובדים יחד.

לפי דובר בצבא ארה"ב, הקומיקס נועד לספק רקע קליל להיסטוריה של הברית בין ארה"ב ליפן, שכאמור חוגגת השנה יובל. עם זאת, פרסום הקומיקס מגיע בתקופה מתוחה ביחסים בין המדינות בעקבות דרישת תושבי אוקינאווה לפנות את בסיס צבא ארה"ב מהאי. המחלוקת עם התושבים גרמה להתפטרותו של ראש הממשלה יוקיו האטויאמה, לאחר שלא עמד בהבטחת הבחירות שלו לבחון מחדש את העברת הבסיס.

ארצות הברית בחרה להשתמש במנגה מכיוון שזהו "פורמט מדיה מאוד מקובל ביפן – והוא נקרא כמו, אם לא יותר, מעיתונים" , אמר הדובר. כ-47,000 חיילים אמריקאים מוצבים ביפן כחלק מהסכם ביטחון שנחתם בין המדינות ב-1960. יותר ממחציתם נמצאים באי הדרומי אוקינאוואה.

עדכון ראשון: 22:08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully