וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצפון: פאניקה אצל התושבים, רוגע אצל התיירים

3.8.2010 / 15:13

עם השמע הפיצוצים בגבול הצפון התרוקנו מרכזי הקניות, הורים אספו ילדים מקייטנות ומיהרו לברר האם נפתחים המקלטים. ראשי היישובים מרגיעים ומבטיחים: אין חשש מפגיעה בתיירות באזור

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

ביישובי הצפון מנסים לשדר "עסקים כרגיל" לאחר השעות האחרונות מלאות הארועים ואף משגרים מסר מרגיע: התיירות לא תפגע. ראש עיריית קריית שמונה, הרב נסים מלכה, סיפר היום (שלישי) כי "קולות הירי נשמעו חזק בקרית שמונה. והכניסו את התושבים לפאניקה. התושבים התקשרו לשאול אם אנחנו פותחים מקלטים, והאם יש לשהות במרחבים מוגנים. נכון לעכשיו יש שקט ורוגע ואנחנו מנסים כמה שאפשר להרגיע את התושבים".

מלכה סיפר כי "התגובה הראשונה של התושבים הייתה פאניקה. הורים אספו ילדים מהקייטנות, מרכזי הקניות התרוקנו, הורגשה מהומה גדולה, ובצדק. אין לדעת לאן הדבר היה מתפתח. אנחנו מיד פתחנו את מוקד החירום, הזעקתי את כל העובדים ובעלי התפקידים הנמצאים בפגרה, כדי שיטפלו בפניות. מטיילים התקשרו ורצו לדעת מה קורה, האם להמשיך לטייל או ללכת הביתה. אנחנו הנחנו את המטיילים, חד משמעית, להמשיך לטייל ולהנות.

האווירה בעיר, למודת הקטיושות, רגועה כרגע, על פי מלכה. |כרגע אין עדיין הנחיות לפתיחת מקלטים, ולכן לא פתחנו אותם. הנחינו את התושבים לחזור לשגרה. כרגע יש שקט. אנחנו מקווים שהוא ימשיך.כדי שגזרה כזו תתחמם, לא צריך שיקרה הרבה".

גם ראש מועצת מטולה הרצל בוקר ניסה להרגיע את הרוחות ואמר כי "האירוע התרחש בשטח לבנון בלבד, ולא נפלו קטיושות או מרגמות בשטח ישראל". בוקר סיפר כי לתושבים לא ניתנו הנחיות מיוחדות, מלבד הרחקתם של עובדים חקלאיים למרחק של כ-300 מטרים מהגדר. "משנת 2006 מטולה ערוכה ומוכנה לכל אפשרות, ותפקידנו מאז תחילת האירוע הוא להרגיע את האוכלוסייה ולהדגיש: זה אירוע נקודתי. התקרית אינה מתגלגלת כרגע לשום מקום, אך אנחנו ערוכים ודרוכים לכל אפשרות שתתפתח".

ענת ניסים, רכזת תיירות גליל עליון, הסבירה כי "אין חשש מפגיעה בתיירות באזור. מדובר בתקרית נקודתית - בסך הכול חזרנו לשגרה ולרוגע. יש מטיילים באתרים, ולא נרשמו עזיבות גם כשנשמעו יריות. השגרה נמשכת גם בקרב התיירים וגם בקרב האזרחים, המורגלים בסיטואציות דומות".

הסיבה לתקרית - רק חוסר הבנה

רמ"ט פיקוד צפון לשעבר, רפי נוי, העריך בשיחה עם וואלה! חדשות כי "הסיבה לתקרית שכזו יכולה להיות אך ורק אי הבנה". נוי אמר, כי "למיטב ידיעתי, צה"ל עורך באזור פעילות ביטחונית שוטפת ושגרתית, במסגרתה הכוחות מנהלים תצפיות, עורכים סיורים ומבצעים פעולות תחזוקה שונות. שגרת פעילות זו נועדה להבטיח את השקט בגבול הצפון".

לדבריו, למרות החששות הראשוניים, לא תיווצר התלקחות צבאית עם לבנון. "ככל הנראה, הנושא לא תואם לפרטי פרטים עם יוניפי"ל והצבא הלבנוני. כתוצאה מאי ההבנה הזו, הלבנונים חשבו שצה"ל עושה פעולה הנוגדת את ההסכמים. צה"ל הגיב באש, ורק לאחר מכן התבררה אי ההבנה". נוי הדגיש כי כבר בשעה זו "יש כבר שקט באזור".

נוי התייחס לתקרית שאירעה הבוקר לאור ירי הרקטות אתמול על אילת ועקבה וכן במסגרת האקלים הפוליטי באזור. "אין שום הרגשה של התחממות בגזרה", אמר, אך הדגיש כי "יש מתיחות רגילה כתוצאה מהירי באילת וניסיונות חמאס לטרפד את שיחות הקרבה. תמיד קיים חשש שחיזבאללה יחליט להשתתף בחגיגה. אך כנראה ההרתעה הישראלית עדיין פועלת חזק מאוד בעקבות מלחמת לבנון השנייה, ובינתיים שורר שקט באזור".

בהכנת הידיעה השתתפו יהושע בריינר ומיכל קליין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully