וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת לוחם מג"ב שנהרג בחופשה תזכה להכרה

יהושע בריינר

3.8.2010 / 16:00

משפחתו של איש מג"ב שנהרג מכדור שנורה מנשקו במהלך חופשה תזכה להטבות הניתנות למשפחה שכולה. זאת משום שלא ניתן היה לקבוע אם נהרג מפליטת כדור או ששם קץ לחייו

משפחתו של שוטר מג"ב שנהרג במהלך חופשה תוכר כמשפחה שכולה ותזכה להטבות הניתנות מהמדינה, כך הכריע לאחרונה בית המשפט המחוזי בחיפה. ההכרעה התקבלה בעקבות תביעה שהגישה משפחתו של איש הקבע, בדרגת רס"ל, שנהרג מכדור שנורה מנשקו במהלך חופשה בבית חברתו בשנת 2004. משרד הביטחון סירב להכיר בתחילה במשפחת הלוחם כמשפחה שכולה מאחר ולא היה ניתן לקבוע האם התאבד או נהרג מפליטת כדור, וכן משום שלא ניתן היה לקבוע קשר בין מותו לבין שירותו.

משפחתו של הלוחם ערערה על ההחלטה ופסק הדין התקדימי, נשלח לנציגי הצדדים השבוע. השופטים קבעו כי אין להפריד בין מותו של חייל בעת שירותו לבין חייל שנהרג במהלך חופשה.

לפי הפסיקה, מאחר שבמהלך חופשתו היה השוטר רשאי לשאת נשק וזאת מכיוון ששירת במזרח ירושלים, לא ניתן לשלול את האפשרות שמותו נגרם כתוצאה מפליטת הכדור. "תקופת שירותו של חייל כוללת גם חופשה במהלך שירות", נכתב בפסק הדין.

באי כוחם של משפחת הלוחם, עורכי הדין שלומי ציפורי ושלומי רכבי, בירכו על הכרעת הדין ואמרו כי מדובר בתקדים חשוב. "לפסק הדין אמירה חשובה", מסרו עורכי הדין, "מדובר בהישג משפטי חשוב שתהא לו השלכה על מקרים בעלי מאפיינים דומים בעתיד, ובהכרעתו קבע בית המשפט סטנדרט חשוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully