וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומניה: שני מסוקי צה"ל ביצעו נחיתת חירום

יהושע בריינר ואופק עיני

3.8.2010 / 10:16

שמונה ימים לאחר התרסקות מסוק היסעור ברומניה שבה מצאו את מותם שישה חיילי צה"ל, נאלצו שני מסוקים נוספים לבצע נחיתת חירום ברומניה. אין נפגעים באירוע. צה"ל: לא נשקפה סכנה לחיי הצוותים במסוק

דובר צה"ל

(צילום: דו"צ, רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

כשבוע לאחר התרסקות מסוק היסעור של צה"ל ברומניה, נאלצו שני מסוקי יסעור נוספים של צה"ל לבצע הבוקר (שלישי) נחיתת חירום בשדה פתוח ברומניה, כך מסר משרד ההגנה הרומני. לא דווח על נפגעים. לפי דיווח בכלי התקשורת במדינה, המצב אינו מצריך פעילות של כיבוי אש. בהודעה ממשרד ההגנה נמסר כי המסוקים היו חלק מהתמרון המשותף לצה"ל ולצבא הרומני "שמים כחולים". הרשויות ברומניה נמצאות בקשר עם צוותי המסוקים.

צה"ל אישר זמן קצר לאחר מכן כי שני המסוקים נחתו בשטח פתוח בעקבות תקלת חיווי קלה באחד המסוקים, עם זאת בצה"ל מדגישים כי לא מדובר בנחיתת אונס. מצה"ל נמסר כי מדובר בשני מסוקי מאסף שנותרו ברומניה במסגרת תרגיל חיל האוויר שנערך במדינה, וכי לאחר גילוי התקלה החל הטייס לבצע נחיתה מבוקרת בשטח פתוח ברומניה. עוד נמסר כי לאחר זמן קצר הוחלט לחזור עם המסוקים לבסיס בובוק, ולא נשקפה סכנה לחיי הצוותים במסוק. שני הצוותים ישובו מחר לישראל. במקביל יצא הבוקר מסור הרקולס לשם איסוף הציוד שנותר ברומניה. על המסוק הועלו גם חלקי חילוף לטובת מסוק היסעור בו התגלתה התקלה.

השגריר ברומניה: "המצב לא חמור"

שגריר ישראל ברומניה, דוד אורן, סיפר לוואלה! חדשות כי קיבל את הדיווח ממשרד ההגנה הרומני. אורן הוסיף כי "המסוקים, שהיו בדרכם לארץ, נחתו בעקבות תקלה טכנית בשדה פתוח שהגישה אליו נוחה". הוא הדגיש כי "המצב לא חמור ולא נדרשה התערבות כבאים. המסוקים יקבלו סיוע טכני וימשיכו בדרכם בחזרה לארץ. הטייסים הפעילו שיקול דעת בעקבות התקלה והחליטו על ביצוע נחיתת החירום".

בשבוע שעבר נמסר מצה"ל כי סיום התרגיל "שמים כחולים" הוקדם ביום אחד בעקבות האסון וכי הוחלט להחזיר את המסוקים ואת צוותי הטייסת לישראל. עם זאת ייתכן שהמסוקים עדיין פעלו ברומניה על מנת להמשיך להשתתף באיתור חלקים נוספים מהמסוק.

ביום שישי שעבר הובאו למנוחות ששת חללי צה"ל שנהרגו בהתרסקות מסוק היסעור ברומניה. תחקיר ראשוני של חיל האוויר חשף כי הסיבה להתרסקות הינה התנגשות של המסוק בצלע הר. מפקד חיל האוויר, עידן נחושתן, סיפר כי ככל הנראה, במהלך טיסת מבנה של שני מסוקים, השניים נתקלו בעננות. המסוק השני התנתק ועשה פנייה כדי להימלט מהעננות, אולם המסוק המוביל, שהתרסק לבסוף, ביצע תרגולת של טיפוס לגובה בניסיון לצאת מהענן. במהלך הטיפוס הוא פגע בצלע הר או בקיר סלע והתרסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully